Husägare!

Jaha då har man blivit husägare! Vi skrev på papprena igår och idag var vi på banken och fixade med lånet. Så nu är allt klart! FLyttar in under sommaren!

Det känns ganska konstigt.. har nog inte fattat det än... och idéerna bara flödar nu och man vill bara flytta in! det är så häftigt! Huset är byggt 1993 så det är inte splitternytt men det är inte gammalt heller. Renovering behövs egentligen inte alls men det finns vissa saker som man vill anpassa efter egen smak, bland annat golv, husfärgen och väggfärger i rummen, badrum med mera.. men det är inget som är akut. utan det är sånt som man kan ta allteftersom man bott in sig och har tid och råd att förändra.

Så nu är jag och Stefan husägare! och alla frågar; Jaha, ska ni ha barn snart då? ska ni gifta er snart?
Det är lite lustigt.. känns som naturliga frågor egentligen, jag hade nog frågat samma sak.. Men att man köper hus behöver absolut inte betyda att man planerar "följande" steg. Det är ganska skönt, tror jag, att flytta in i ett hus och få ordning på saker och ting innan man planerar tillökning, jag är ju trots allt bara 21 år. Fast Stefan är ju 28 år och det är väl det som gör att folk börjar undra när det är dags. Men det kan vara lite jobbigt.. är inte det ganska privata frågor? Jag menar OM vi planerar att skaffa barn så är det väl inget man säger? Det ska ju vara en överaskning! samma sak med giftermål? Sen känns det ganska jobbigt att behöva förklara sig.. det är väl ingenting som någon annan har att göra med EGENTLIGEN? Men ändå förstår jag varför folk frågar, det är ju ingen som vill en illa med en sån fråga, tvärtom!

Och vad är det som är så fördelaktigt med att gifta sig? förutom det juridiska? Vi har väl sagt att vi inte ska det.. vi har varit tillsammans i snart 5 år och bott tillsammans i över 4 år och vi trivs hur bra som helst och älskar varandra hur mycket som helst. Blir det annorlunda när man gift sig? För vissa kanske... Varken jag eller Stefan är jättereligiösa heller för den delen.

Barn vill vi ha och vi längtar båda efter livet som föräldrar. Men vi får se.. det går aldrig att säga något säkert.

Hursomhelst så kommer här 3 bilder på huset.. Vill inte visa något invändigt än.. =)

image76



image77



image78

Kommentarer
Postat av: Ida Gunnarsson

GRATTIS!!! nu måste ni ju ha inflyttningsfest! jag kommer gärna :D vart ligger det för någonstans? ha det toppen! Kramar Ida

2007-06-26 @ 18:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0