Växeln! hallå hallå....

Jag har börjat svara i växeln nu.. Vi sitter och tar emot samtal både från anställda på IKEA, som kunder, samtal från utlandet och samtal från andra intressenter.

Jag har i ungefär en veckas tid suttit med en lur i örat och lyssnat på mina kollegor för att lära mig. Det har varit mycket intryck och mycket nytt. IKEA är enormt och det finns så många bolag inom det som man inte ens hade en aning om! Idag satt jag och svarade helt själv. Egentligen ska jag ha en av mina kollegor sittandes jämte mig så att de kan rycka in om jag behöver hjälp. Men eftersom 2 är på semester, 1 är hemma p.g.a sjukt barn och två var utlånade till andra receptioner, var det ganska angeläget att jag hjälpte till att svara. Det gick bra ändå tycker jag, ibland får jag springa till någon och fråga saker men "kunderna" har stor förståelse.

Jobbet är roligt och lärorikt, man vet själv hur det är att bli bemött på ett trevligt sätt när man ringer till något företag, ibland kan det rädda ens dag.. Så man kan säga att jag eftersträvar att bli en räddare i nöden! =)
Dock är jobbet krävande.. många kanske tycker att det låter "soft" att bara sitta och prata i telefon hela dagarna. Men fy fan vad det kan vara jobbigt! Man ska hela tiden låta trevlig och glad, och man ställer stora krav på sig själv. Sen kand et även bli stressigt om det står många på kö och ett samtal tar lång tid. Men det är väl något som man lär sig att hantera mer eller mindre. Och även om vi har bra ryggvänliga stolar med fotstöd och axelvänliga tangentbord och höj- och sänkbara bord så blir man faktiskt trött av att sitta.

Men det positiva väger upp det negativa då arbetskamraterna är SÅ himla trevliga och roliga! vad skulle man göra utan dom?

Kommentarer
Postat av: Ida Gunnarsson

Jag vet verkligen hur det är att sitta i telefon hela dagarna! kul att du har hittat ett jobb! hoppas vi ses på stan i sommar!
Kramar Ida

2007-06-26 @ 18:11:40
Postat av: Eivindhelena

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2008-08-29 @ 10:04:52
URL: http://eivindhelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0