Äntligen, IKEA!

Och då menar jag inte att "Äntligen åker vi till IKEA" utan "Äntligen, har ni fått tummen ur, IKEA!".
För ett tag sedan babblade jag om att vi hade fått fel hyllkonsoler medskickade från IKEA. Det tog dem över tre veckor att skicka de rätta. De kom förra veckan och nu är de uppsatta och klara!
Bara sladdar och småfix som måste ordnas. Tycker det blev bra faktiskt, nu händer det något på väggen.

Nu till det pinsamma; vad ska jag ha på hyllan? (den översta) Nu har jag bara ställt lite grejor på den för att det inte ska se tomt ut. "Bra cladde, du sätter upp ett par hyllor utan att de har någon egentlig funktion?" Detta går helt emot mina inredningsprinciper. Snyggt men funktionellt. Jag har tre korgar från IKEA. Dessa är dock för stora, de sticker ut utanför kanten. Inte snyggt.

Jag får helt enkelt köpa några andra korgar eller något. Men vad ska jag ha i korgarna? Nog hittar jag på något. Nu har jag ställt sakerna väldigt symmetriskt på hyllan vilket jag hatar. Hade bara inte hjärta att visa en bild på den stackars mobbade hyllan utan att ställa någonting på den.

Klicka här för att se hur det såg ut innan

image570

image571

Ikväll blir det inte särskilt livat. Det händer lite jobbiga saker runt omkring mig för tillfället och jag vill bara va ikväll. Orkar inte umgås. Karlsson har köpt nya GTA IV så det blir kanske hämtpizza och sitta och spela ihop hela kvällen. Säkert tar vi oss ner till Växjösjön senare ikväll för att se på fyrverkerierna och majbrasan.
Hade varit trevligt med grillning, men vädret är inte idealt och första grillningen måste ju vara perfekt!!
Arbetet på altanen fortsätter, stolparna är uppe och det enda som är kvar är spaljén. Kanske får ni se bilder redan till helgen! Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken skillnad från innan! tycker du fått till det bra på hyllorna! Hoppas att ni fick en mysig kväll igår!

2008-05-01 @ 09:58:07
URL: http://lisenis.blogg.se
Postat av: Mia

Vad fint det vart! En enorm skillnad. Jättebra. /Mia

2008-05-01 @ 11:06:50
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se
Postat av: Mia

Svar: haha ja kroppen är rätt konstig ibland. Men jag vart ialf lite piggare av promenaden idag. Få se hur de blir ikväll om man sitter och gäspar redan vid 19:30, haha! Ja men gu ja, klart att man kommer ihåg shio, den var ju oxå underbart god! Säger samma som dig, vart tog den vägen?! Poff borta liksom. Hoppas ni haft en bra valborgsmässoafton. Kram Mia.

2008-05-01 @ 16:06:36
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se
Postat av: Malin

Det där blev ju kanon! Jag lovar att du komemr ha nytta för hyllorna i framtiden. För man samlar alltid på dig saker, som behöver plats..i alla fall jag...moahhaha. Kram

2008-05-01 @ 19:31:22
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0