Från solsken till regn

Igår tog jag ledigt från jobbet.. Karlsson fyllde år och han hade också tagit ledigt från jobbet. Han skulle till läkaren och jag också och synoptikern passade jag också på att boka in. Vi fick en massa gjort igår. Vädret var helt underbart! 14 grader varmt och solsken! Det är varmast i år det, i Växjö iallafall. Och så passade vi på att köra förbi soptippen med massa skräp som vi lagt på hög i garaget. Skönt att få undan det.. Men känner sig liksom nästan som en ny människa? =) Eller näeee.. vad pratar jag om?

Vi var på Ingers och åt varsin smörgåstårtbit till lunch. Mycket gott! Brukar ni sitta och titta på TV samtidigt som ni äter? Hade vi haft barn så hade vi ju inte det.. men nu gör vi gärna det. Helt plötsligt när man sitter ute och äter tillsammans så finns ingen TV och man kan bara fokusera sig på varandra.. Och det var verkligen uppskattat från min sida iallafall. Det känns som evigheter sen vi satt och pratade så entusiastiskt medan vi åt. Det är en ful ovana... att äta framför TV:n

image533


Satt på altanen och det var så varmt och skönt i solen! Köpte med oss varsin tårtbit till eftermiddagen sen.. Det var ju trots allt hans födelsedag och det är ju bara en gång om året.. så därför var det OK att äta tårta igår så jag har INTE dåligt samvete!

Idag fick jag berättat för mig av mina kollegor att jag jobbar effektivast på jobbet! De sa att "Du är tjej och ändå är du snabbast av alla!" då svarade jag: "men bli inte så jävla förvånad! man ska inte underskatta en människa bara för att hon inte har en korv mellan benen!".. Det var förstås inget illa menat från någon av oss.. Det var väl mitt egna lilla sätt att säga tack.. tja.. på ett ganska grovt sätt får man väl säga! Trivs superbra på lagret med killarna.. Det är ett härligt gäng och man börjar prata mer med varandra nu.. Det är så viktigt med trevliga och samarbetsvilliga kollegor. Nästan viktigare än jobbet i sig..
Nu ska jag gå och spela lite Call of duty 4.. måste säga att jag har blivit jävligt grym! Men har en låååång bit kvar från att slå Karlsson.. han är kungen.. ok nu var det sagt!

Ha en bra.... ja justet, onsdag är det nu, allihopa!

Kommentarer
Postat av: Pelleiris

Perfect site, i like it!

2010-05-05 @ 07:12:00
URL: http://pelleiris.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0