Inte en enda skruv lös!

Det här är kriget mellan team skruvar vs. team Cladde&Karlsson

Jag har ont i hela kroppen. Jag och Karlsson höll på till halv nio igår kväll. Idag var vi ute vid 09.30 och satte igång igen. Vi försökte skruva loss brädorna.. Saken är den att altanen är byggd samtidigt som huset, det vill säga 1993. Vi kan väl säga så här att skruvarna var inte det minsta samarbetsvilliga!

Men jag och Karlsson är lika envisa vi så vi tog till den hårda metoden. Iväg for vi och köpte oss en kofot, nu låg skruvarna risigt (flisigt) till! Bände upp varenda bräda, Karlsson fick en stor blåsa på handen men vi gav inte upp! Men det gjorde inte skruvarna heller... endast 10% följde med brädorna, resten satt kvar i reglarna under. Bitsen på skruvdragarn går inte i skruvgängorna eftersom de är fyllda med skit som samlats där under dessa 15 år. Fram med kniven, nu har vi suttit och rensat ur alla skruvhål med kniv och sedan dragit upp dem. Vi ville inte ta till kofoten på dem eftersom vi hade tänkt använda de gamla reglarna och de blir mer skadade (än vad de redan är) om vi tar till den metoden.

Nu har vi bara två längder kvar med skruv, händerna är helt ömma, ryggen och nacken stel och för att inte tala om den träningsvärk som jag kommer att ha i rumpan och baksidan av låren imorgon! Ont i bröstet har jag också.. trodde inte jag hade muskler där! =/ En sak är iallafall säker... det har varit en jämn match men solklar vinst till team Cladde&Karlsson! Nu är det dags för paus! Puuuh


image563

Så här ser det ut nu

image564

Våra färgstarka tulpaner har äntligen slagit ut!!

image565

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh bra jobbat!!!

2008-04-27 @ 23:44:18
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0