Sagan om parasollet

Det är otroligt skönt att vara tillbaka på lagret igen. I fredags kändes det som att det lika gärna kunde ha varit onsdag. Det vill säga att jag kunde lika gärna ha jobbat två dagar till. Det är så skönt när man kan känna så!

Idag har vi klippt häcken och rensat bort alla löv på marken under häcken. Jisses vad mycket löv och skräp där var! Karlssons mami kom och hjälpte till och vi blev alldeles riviga om armarna alla tre. Jäkla buskar säger jag! Men nu ser det så städat ut. Skönt att ha fått det avklarat! Sen har jag sått dill, persilja och salladslök i landet. Har även tomatfrön som jag ska sätta. Spännande! Vi får väl se om de överlever!

Det har varit varmt och gott idag! Solen har varit framme hela för- och eftermiddagen och det har varit 12-15 grader under hela dagen. Solen brände till och med lite! tog en fika på altanen och beundrade de fina blommor vi fick av Karlsson mami.

Sen fick Karlsson en fix idé och skulle fram med parasollet som vi fick ta över från de föredetta husägarna. "Nej, inte nu Karlsson" sa jag "Det är gammalt och vi ska ändå köpa ett nytt parasoll!" Men han gav sig inte. Först fick han inte ihop skiten. Vissa delar satt löst och han började skruva loss och leta efter nya skruvar. Sen fick han byta skruvar ett par gånger eftersom de inte passade etc. Sen gick det inte att skruva ihop skiten eftersom det var gammalt. "Ge upp nu!" Nej då.. Fram med Mekolja istället. Nu började Karlsson tålamod svikta och han sa åt mig lite att "håll fast parasollskiten nu så jag kan vrida ordentligt". Vilket jag gjorde men höll fast lite väl hårt att ena träekern (eller vad man kallar det i ett parasoll) gick sönder, precis när han lyckats skruva ihop den.. "Ups!"

"Den är gammal älskling, skit i det nu!". Och det gjorde han ett tag. Sen började han försöka laga den genom att sätta en massa skruvar eftersom den inte höll att limma.. När vi väl trodde att vi hade lyckats och vi ska sätta upp den,, så har en annan träpinne gått sönder.. Det slutade med att Karlsson slänge parasollet åt skogen och ni förstår väl varför jag bara TÄNKTE "vad var det jag så?"

Trevlig helg!


image553

Gräslöken kommer så småningom få sällskap av persilja, dill och salladslök
image554

Pärlhyacintern har tittat fram nu.
image555

Hmm spännande.. vad har vi här då?
image556

Och här??
image557

Trimmade häcken lite.. Den har mega tjock!!
image558

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj vad mycket ni har fått gjort. Haha, kan inte annat att skratta lite åt parasoll historian, känner nämligen igen envisheten :) Kram Sandra

2008-04-20 @ 14:53:28
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Mia

Vad duktiga ni varit då :-) Men det är ju så roligt att få vara ute och pyssla i trädgården då solen och våren är här. Haha gu så jag skrattade angående parasollet, hihi! Ha en forts trevlig söndag. Kram Mia.

2008-04-20 @ 19:14:08
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se
Postat av: PiM

ha ha ha karlar !!! Va fint ni fick i trägårn :) Nu ska jag snoka vidare här inne - verkar vara en mycke trevlig blogg // PiM

2008-04-20 @ 20:18:57
URL: http://fyraprinsarojag.blogg.se
Postat av: pia

ÅH! vilka vårbilder!!! Hi, hi, hi kul att hålla på att envisas så där...tänk om han lagt tiden på nåt vettigare;)du sa ju det hela tiden;) *fniss*
Svar på fråga hos mig: Mina canvastavlor är beställda på Extrafilm, min strl. är 60x40, men det fanns olika strl. 60x40 kostar 499kr/st, men jag hade en rabatt att utnyttja så det blev ngr. hundra billigare...Jag googlade på tror det var "canvasfoto" och kollade/jämförde olika företag, det skiljer väldigt i pris, så det kan vara värt att kika runt lite:) lycka till!
kram

2008-04-21 @ 07:51:10
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Malin

Hahaha....stackars Karlsson:P Ibland känner man bara att man har rätt , men man säger inget. De är så envisa ibland...moahahaha. Men låt dem försöka...hahahaha! Kram

2008-04-21 @ 09:45:20
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Jenny

Typiskt karlar! Envisa som synden, tur att vi alltid har rätt...;) Satte sekatören i handen på min J. och jäklar vad fort det gick ute i landen och bland buskarna...han var nog inte lika noga som perfektionisten till sambo han har kanske...=) Ha en bra dag!

2008-04-21 @ 11:34:08
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Jenny

Typiskt karlar! Envisa som synden, tur att vi alltid har rätt...;) Satte sekatören i handen på min J. och jäklar vad fort det gick ute i landen och bland buskarna...han var nog inte lika noga som perfektionisten till sambo han har kanske...=) Ha en bra dag!

2008-04-21 @ 11:34:19
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Sanna

Hej Claudia! Hittade din blogg när jag googlade på "jobbar på akademibokhandeln...". Det är nämligen så att Akademibokhandeln ska öppna en ny butik i Avenyn i Gbg oc söker medarbetare. I annonsen på Ams stod det "deltidstjänst, 25 - 75%" så jag vore tacksam om du vill berätta hur det är att arbeta där. Den nya butiken ska dessutom ha öppet "10 - 21 dagligen"...låter tufft:-). Tacksam för svar!!! mvh Sanna

2008-04-21 @ 11:48:36
Postat av: Frida

Vilka härliga vårbilder!

2008-04-21 @ 20:45:55
URL: http://www.husmusen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0