Söndags-städning

Vad säger ni om det? Jag städar alltid på söndagar. Egentligen säger det emot mina principer eftersom söndagar i allmänhet går ut på att lata sig och bara va i väntan på måndagen. Men ändå är det alltid så att jag städar på söndagar, tvättar gör jag också alltid på söndagar.

Nu när vi har bott i huset i 7 ½ månader så kände jag att det var dags för storstädning. Det finns ju vissa saker som jag vägrar att göra mer än två gånger om året. T.ex. putsa fönster, torka ur köksskåp, kyl/frys och "stortvätta" badrummet. Det sistnämnda blev dagens projekt. Vilket innebär att rensa brunnen, skrubba under badkaret rensa i rören under handfatet och torka ur badrumsskåp. Inte min favoritsyssla kan måste jag säga. Det är SÅÅÅÅ äckligt!! Det smartaste är bara att slänga av sig alla kläderna utan trosor och linne så att man kan ligga där och skrubba med duschslangen farandes åt alla håll utan att man behöver bry sig. Det hade varit en grann syn haha! Av uppenbara skäl väljer jag att inte visa bilder på detta. Man vill ju inte skrämma iväg sina besökare!

Idag blev vi bjudna på mat hos Karlssons mami. Fläskkotletter med klyftpotatis och bearnaisesås + gooood sallad! Riktigt gott var det! Vincent (katten) blir oftast helt galen när jag och Karlsson kommer. Vi har skämt bort honom genom att leka med honom varje gång vi är där så han blir så busig när vi kommer. Ska attackera oss, smyga på oss och slå med tassarna på våra fötter. Han är inte klok den katten.


image545

Denna krukan är köpt på papperiet i Växjö. Den ligger på Klostergatan precis vid Linnégallerian i Växjö. Jag har hört så mycket om den men aldrig tagit mig dit. Vet att det jobbar en del funktionshindrade där och tycker att de gör jättefina saker (det jag har sett). Måste ta mig dit och kika nästa gång jag är i stan!


image546

Lite loppisfynd som Karlssons mami gjort. Hon har brödspade och spinrock och allt möjligt fint!

image547

Karlssons mami har alltid så fint i sina fönster. Kanske henne bakgrund som florist är en betydande faktor?

Vincent - Den galna katten är alltid på hugget. På denna bilden är hans blick fixerad vid mitt kamerasnöre. (kolla klorna)

image548

Han ska alltid gosa med våra fötter! Det går inte att ha honom i knät eller klappa honom en längre stund.
Men fötterna går bra! =)

image549

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0