Svar till Sanna

Hej Sanna!
Akademibokhandeln i Växjö har öppet 10-18 vardagar, lördag 10-15 och söndagar stängt. Så det är inte så jobbiga tider här. 10-21 låter tufft som du säger det. Det är ett ganska lätt jobb. Är man bokintresserad så är det bättre för då kan man ge bättre service. Jag läser inte jättemycket men det funkade bra ändå.
I butiken i Växjö är det mest äldre som är där om dagarna, om kvällarna börjar det komma in folk som slutat jobbet, studenter och så. Väldigt trevliga kunder, har aldrig stött på en otrevlig kund i den butiken. Sen skiljer det sig ju ganska mycket mellan växjö och göteborg. Göteborg är en större stad det kanske är större krav, en större kundkrets m.m. Men jobbet i sig är ganska lätt. Men brinner du inte för böcker så är det bäst att du brinner för serviceinriktade jobb annars kan jag inte tänka mig att du kommer att trvias bra.
Hoppas du fick svar på dina funderingar!
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej Claudia! Tack snälla för svaret! Jag är själv utbildad bibliotekarie så bokintresset har alltid funnits. Jag är bara lite orolig för "butiksvana" men en kollega till mig som har varit butiksanställd säger att det är lätt att hantera kassaapparaten/kort o dyl. Är det för fräckt att få veta vad timlönen ligger på? mvh Sanna

2008-04-23 @ 09:42:50
Postat av: Cladde

Hej Sanna! Vad bra att intresset finns hos dig! Kassa och dyl. lär man sig ganska snabbt. Sen vet jag inte hur moderniserat det är i butikerna i göteborg men systemet i växjö är väldigt enkelt.. Första dagen kommer alla frågor. Andra dagen kommer det är flyta på. Men det kommer ju alltid frågor allteftersom. Det sociala kommer inte så mycket förrän du fått in kassavanan. Första dagen tittar man knappt på kunden för man är lite nervös. Men det är bara att vara ödmjuk och säga att det är ens första dag så mjuknar kunderna upp direkt!
Min timlön låg på 97:58 exklusive OB-tillägg. Då räknar de att jag har 2 års erfarenhet inom handels vilket jag egentligen inte har. Jag har jobbat i butik i sammanlagt ca 4 månader men eftersom jag gått utbildning inom butikskommunikation så räknade de in det som erfarehnet. Annars har jag för mig att lönen ligger runt 94kr/h. Fråga! Man ska alltid fråga vad det är för timlön när man söker jobb. Och att du är utbildad bibliotikarie borde ge dig något extra år enligt min egen uppfattning.

2008-04-24 @ 21:49:03
URL: http://cladde.blogg.se
Postat av: Abdirahmanmoa

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2009-02-20 @ 09:19:58
URL: http://abdirahmanmoa.blogspot.com
Postat av: Abdirahmanmoa

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2009-02-20 @ 09:20:12
URL: http://abdirahmanmoa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0