Jobba igen

Japp.. Idag var första dagen på jobbet efter semestern. Och eftersom vi har gått och lagt oss tre-fyra på natten den senaste veckan så kan ni ju bara föreställa er hur jobbigt det var att gå upp när mobilen ringde 04:30 idag. Sov ändå förvånansvärt bra inatt med tanke på dygnsrytmen. Jag var hur pigg som helst imorse och det gick bra på jobbet. Men det är nu, när man kommer hem som den stora kampen börjar; ATT INTE SOMNA! För sover jag en stund nu, så kan jag inte somna senare ikväll och då är jag fast i en ond cirkel. Karlsson har redan förlorat kampen och ligger och snarkar i fåtöljen stackarn.

Semestern har iallafall varit jätteskön och jag uppskattar att börja jobba igen!

Idag fick vi våra dörrar. De ligger hos grannen eftersom vi beställde dem tillsammans. Han har mer utrymme så han får ha kvar dem där tills vår hjälpreda kommer och hjälper oss att sätta upp dem. Jag vet inte hur svårt det är egentligen men har hört från många håll att det kan vara ganska svårt, det är inte bara att byta ut en ytterdörr mot en annan. Vår hjälpreda kan inte hjälpa oss förrän nästa helg =(
Tråkigt eftersom man är så ivrig att få upp dem när de väl är här.

Visar en bild på en glad överaskning jag fick mig i sommar, Jag älskar ju liljor och köper ofta hem några stycken att ha i vardagsrummet. De lyfter upp hela rummet tycker jag. Det visar sig att vi har liljor i vår trädgård! =D


Kommentarer
Postat av: II Z-R II

Vad roligt att era dörrar har kommit....

När vi bytte vår ytterdörr så strulade det en hel del faktisk....Först så satt den gamla dörren helt snett så det fick vi rätta till men då fick vi en stor glipa på insidan som vi måste justera och desamma gäller golvet i hallen....

På utsidan av vår ttrapp så fick de ta bort en hel del av trappan för att få ut den gamla karmen så nu måste vi fixa till det med innan vintern kommer för att inte få in vatten i huset....Så ibland dra det med sig mer kostnader än vad man vill men snyggt blir det.....

Ska bli roligt att se era dörrar på plats!!!

Har det bra

2008-08-11 @ 20:28:50
URL: http://hemoinredning.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag vill också ha liljor i trädgården!! Kanske nästa sommar...? Fast det säger jag ju om mycket saker, haha!

Kul att du berättade om kjolen fniss!

2008-08-12 @ 08:41:15
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vad spännande med en ny ytterdörr, kram Sandra

2008-08-13 @ 01:39:16
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Hanna

Jätte fin blogg:)

2008-08-13 @ 19:56:00
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Mia

Det är en klassiker att INTE kunna somna. Förstår att det måste kännas lite motigt idag då men det är alltid lite skönt också att komma tillbaka till rutinerna.



Soliga kramar från L.A, mia

2008-08-15 @ 08:39:22
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0