Äntligen hemma

Åhh min älskade ängel är hemma igen! Har faktiskt saknat honom även om han bara varit iväg i 2 dagar.. Han åkte på utbildning i Arvika genom jobbet.. Och jag min fegis har sovit hos min mami inatt. Riktigt mysigt var det! Åkte och hämtade henne på kvällen på jobbet. Åkte hem, lagade äggröra med kassler, paprika och champinjoner. Satte oss i soffan med varsin kopp te och pyjamasar och tittade på en kriminalserie.

När den var slut spelade vi Shrek på xboxet. Mamma vann första gången (hon har blivit duktig =D) och jag vann andra. Klockan var då halv ett och vi gick och la oss. Låg och pratade en stund (till halv två) och somnade sedan.
Precis som gamla goda tider när jag var tonåring och bodde hemma! Riktigt mysigt!

Ett litet tips till er alla vars Tulpaner har gett upp.. Ni vet.. Efter några dagar... de hänger över kanten och spretar åt alla håll som om de säger: "jag ger upp!" Såg detta på en frisersalong och tyckte det var fint! På detta sätt håller de sig någon dag till (kan jag tänka mig, vi får väl se).. Lite annorlunda också!!

Nu ska vi käka! Spaghetti och stekt falukorv blir det! och sallad förstås!! Bon apetit!

image438

image439

image440

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket smart sätt att "återanvända" tulpaner på, fint blev det. Kram Sandra

2008-02-05 @ 20:01:16
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Johanna

Va bra tips med tulpanerna!

2008-02-05 @ 20:15:52
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Malin F

hej! va fint du har det i lägenheten! läste någon stanns på din blogg att du har läst butikskommunikation på universitetet,,, jag läser något som heter Butikchefsprogrammet på högskolan i skövde å ska göra mitt examensarbete om just butikskommuniktion, jag bara undrar om det finns någon hemsida till den utbildningen du har gått så man kan kika lite på kurslitteratur å så. Hoppas att jag inte är allt för besvärlig nu. Om du hinner svara kan du ju skriva här så kikar jag om ngn dag... MVH/ malin

2008-02-05 @ 21:43:37
Postat av: Cladde

Hej Malin!
Tack för fina kommentaren! Här har du en direktlänk till Växjö universitet: http://druvek.vxu.se/utb/program.lasso?ID=PR1117
Funkar inte den så gå in på www.vxu.se och klicka på utbildningar så finns den där..
När jag skrev mitt examensarbete hade jag svårt att hitta litteratur som handlade om butikskommunikation.. Det finns säkert massor! Jag hittade en bok som är på engelska från 1996 där det beskrivs mycket om grunden i butikskommunikation. t.ex. hur man förändrar med ljus, färg osv. Författaren heter Robert Colborne och boken heter Visual merchandising ? the business of merchandise presentation..
Du är inte alls besvärlig, jag är glad att kunna hjälpa till. Lycka till med ditt examensarbete!!

2008-02-05 @ 23:23:01
URL: http://cladde.blogg.se
Postat av: Cladde

Det ska inte vara ett frågetecken efter Visual merchandising utan ett bindestreck =)

Alltså:
Visual merchandising - the business of merchandise presentation

2008-02-05 @ 23:24:49
URL: http://cladde.blogg.se
Postat av: Malin

Det är kul med snälla kommentarer:) Tack! jag använder en panasonic DMC-FZ7 kamera och är mycket nöjd med den. Kram

2008-02-06 @ 00:13:15
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Jättesmart & snyggt!!!! Den idén får man lägga på minnet. :)

Postat av: Malin

Tack för hjälpen! ne det där med litteratur är knivigt, men himla roligt ämne i allafall! kram

2008-02-06 @ 17:54:59
Postat av: jenny

Vad mysigt det lät att riktigt få rå om mamma litegrann:-)
Det var ett riktigt smart & snyggt tips till tulpanerna.
Kram/jenny

2008-02-06 @ 18:41:37
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0