Exteriör - Fredag

Hoho jaja.. Än är de inte klara med stenläggningen. Men långt har de kommit och mycket har man själv lärt sig på vägen. Vi har åkt runt en massa ikväll och tittat på nybyggda hus och hur de har gjort med stenläggningen. Fått lite inspiration till växtligheten på framsidan. Jag har blivit helt förälskad i den röda busken japansk blodlönn. En sådan vill jag definitivt ha!

Vi har även krånglat lite med "finentré-trappan". Vi kan inte riktigt bestämma oss för hur den ska vara. Jag har blivit panikslagen i många lägen. Varit trött på hela projektet (tur att vi inte bygger hus!). Nu vill Karlsson helt plötsligt ha sjösten som dekorsten.. Jag har hela tiden varit inställd på vit granitkross. Det är så snyggt men den blir grön av alger efter ett tag (kan tvättas dock) och har man mycket bladväxter så kommer de fallna löven att synas mer på granitkrossen än på sjösten. Nu blir vårt hus nästan en kopia av grannens (de har också lagt ny marksten och av en slump har vi valt nästan exakt samma material bl.a. sjösten). Dessutom har de sedan tidigare ett vitt hus och nu håller ju vi på och målar vårt vitt också! Så kanske får jag min vilja igenom och byter ut ytterdörrarna mot gråa dörrar och målar knutarna gråa. Fy, det här är inget billigt projekt vill jag lova!

Nähe nu ska ni få se bilderna och sen ska jag och Karlsson spela lite TV-spel, sängen väntar oss ganska tidigt ikväll, trots att det är fredag!


image616

image617

Grannens sjösten, ska vi härma och få en snygg och praktisk dekorsten? Eller ska vi köra som vi bestämde från början och få en skitsnygg men lite mer opraktisk dekorsten?
image618


Japansk blodlönn, en liten buske jag vill ha på framsidan.
image619
Bild från: annorlundatradgardar.se

Kommentarer
Postat av: anna

det börjar likna värsta lyxvillan nu ju :)
ja du när ska vi ta det?, måste ju göra det :) det är dags. alldeles för längesen nu. Saknar dig med vännen.
Puss!

2008-05-17 @ 10:08:44
URL: http://newhill.blogg.se
Postat av: StrandviksVillan

Tack snälla för kommentaren hos mig!!
Har kollat runt här hos dig nu och du har ju sååå fint, gillar vardagsrummet jättemycket, soffan och soffbordet! Köksfönstrena också! Vi håller också på och grubblar över trädgården, vill så gärna ha stenar sådär som er, men gissar det blir så dyrt...
Du har mycket saker som jag har eller skulle vilja ha. Får se när jag tar mod till mig och visar helhetsbilder...
Ha en trevlig fortsatt helg, jag återkommer absoluuuuut!

2008-05-17 @ 18:06:23
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
Postat av: Monkan

Oj det var visst länge sen jag kikade i din blogg, jisses vad fint det blir med stenläggningen!

2008-05-18 @ 01:07:22
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/
Postat av: Mikke

Oj vilka jobbiga projekt! Men det blir ju riktigt fint...

Min blogg är förresten värd 28 323 kronor. Kolla gärna in hos mig och kolla och berätta vad din blogg är värd.

2008-05-18 @ 01:24:38
URL: http://litotes.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Claddes Inredning; Precis, den är ju bara att torka av. Ja den syns inte mycket och det gillar jag. :)Kul att du gillade idén med kant i kant. Jag tänkte att det måste ju funka. Och det gjorde det ju. :) Den ligger bra på bordet. Så roligt att höra att du gillar köket. Det är väldigt ljust och jag älskar det. Jag som är så beroende av ljus också. :) Gillar inte när det blir mörkt och dystert inomhus. :S Trist att ni inte får så mycket ljus som ni önskar. Men ni har så mycket annat fint hos er. Uteplatsen tillexempel!!!! ;)

Vad dukitga ni är på att lägga plattor! Kom hit & lägg hos oss också vettja! ;) Som om ni inte har nog. :/ Hur går det med husmålningen??

Ha en bra dag!

2008-05-18 @ 09:11:53
Postat av: Johanna

Va duktiga ni är! Följer med spänning erat arbete!

2008-05-18 @ 16:37:26
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Claddes inredning; Ja det är kanon med IKEAS köksstommar, man kan göra mycket med dom. I bland kan det vara skönt att slippa bygga också och köpa färdigt.
Det är ju så mycket lättare. Men vissa saker typ sideboard gör vi gärna själva eftersom dom gärna är lite dyrare. Vi såg ett liknande sideboard som vårt kommer att bli på Inredabutiken som kostade 7500:-.
Rena rånet för ett sideboard enligt mig.
Vad ni kämpar på med målningen! Tänk vad nöjda ni kommer att bli när ni är klara. Då får ni pusta ut ordentligt. Fast då är du väl i gång med ett nytt projekt klart!? ;)

Jag tänkte precis innan när jag var här inne hos dig att det blir nog ett kalas med all sten. :)Men SNYGGT blir det!!!!

Kram!

2008-05-18 @ 17:08:38
Postat av: Kristina

Åååh va fint! Och va snabba ni är :D Ni är så duktiga. Kram Kristina

2008-05-18 @ 17:17:54
URL: http://xtina.blogg.se
Postat av: Kristina

Hej raring!:) Tack så mycket! Det är 1 ½ plans, så inte riktigt 2 plan hehe. Haha, ja! Nu när vi har flyttat in och få inreda hela tiden så lär det bli en massa inlägg hela tiden typ! är så himla skoj :D
Och det är så skönt att du vet precis hur jag känner! Ja fy, vi har bränt en massa pengar vi med redan, men vi får nog lugna ner oss lite nu!
Ja vi bodde i en 3:a innan, och nu har vi ju 6 rum så det är mycket att fylla ut!
Kramar!

2008-05-18 @ 17:54:12
URL: http://xtina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0