Lite mat också..

..Det har inte hänt något sen de senaste bilderna. Men de närmaste dagarna kommer det att hända mycket. Som ni andra kanske förstår så ska det inte se ut som det gör just nu som Jullan trodde, hon har så roliga idéer hon. =)
Det ska läggas ny marksten och lite inspirationsbilder kommer om några dagar.

Men det ska det inte handla om det nu. Faktum är att vi invigde vår grill igår (söndag).
Fy fasen vad gott det var! Tog ingen kort på maten dock utan jag bjuder på en bild av grillmästaren Karlsson.
Vad är det med män och grillning egentligen? Varför är det så manligt? Är det för elden och allt det där? Att det är farliga grejer inblandade? De blir så stolta av att de har "lagat maten". Men som vi alla kvinnor vet, så är det bara en bråkdel av hela processen. Det är vi som gör klyftpotatis/ris/potatissallad, salladen, dukar fram och marinerar köttet.. Men jag låter honom.. Han måste ju få vara stolt över något visst? =D


image588


Jag har även invigt jordgubbar med mjölk ikväll. Medan Karlsson tryckte i sig chips så tog jag ett sundare alternativ (ja, okej då, jag hade socker i). Mmmmm!! Snälla Karlssons mami som kom med två liter jordisar. Tack!

image589

Tack för alla snälla kommentarer! Man blir verkligen inspirerad att blogga när man får lite feedback!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh så härligt med både grill och jordgubbspremiär! Jag blev inspirerad så det blir nog att grilla imorgon. Kram Sandra

2008-05-05 @ 22:43:37
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Jenny

Det är ju det bästa med att ha hus, grilla!! Och min J. är precis lika manlig som han uttrycker det när han grillar som din karl, det är ju för konstigt med dessa karlar alltså...förstår inte... jag slet hela sista april med köket och han grillade ett par köttbitar och tyckte jag var seg som aldrig blev klar...? Fast i och för sig är det ju skönt att nån grillar för man kan ju bränna sig...;) Ha en bra dag! Kramar!

2008-05-06 @ 13:40:57
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Vemundemmy

Great page I will be a return visitor!

2009-03-27 @ 08:18:45
URL: http://vemundemmy.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0