Många bollar i luften

Egentligen borde jag inte sitta här.. Jag borde gå och föna håret (precis duschat) och slänga mig i sängen. Man kan säga att jag har jobbat från 7.00 till 21.30. Varför? Jo jag jobbar ju vanligtvis 7-16, kommer hem och möts av Karlsson som är i full färd med förberedningar. VI har liksom fått en fix idé att vi ska måla om huset nu... NU MED EN GÅNG! Så vi har tvättat fasaden, haft på medel och stått och skrubbat med borstar. Förstår ni att jag har ont i armarna nu?? Hungrig är jag också och trött.. Men vill man ha det fint får man lida pin, som det heter.

Nåja.. Karlsson ville att vi skulle anlita folk till att måla om huset. Jag tyckte att vi skulle göra det själva. Och spara en tiotusen. Vi ska måla i omgångar. På detta sätt gör vi målningen lite roligare och inte lika jobbig. Nu kommer jag till frågan jag ställt mig idag ett par gånger idag; "Vad f*n har jag gett mig in på?!".
Hur ska jag orka jobba imorgon?
Det finns dock tre positiva saker med att måla om huset själva, som överväger allt slit:

1. Vi sparar en stor slant
2. Vi får huset ommålat
3. Gratis solbränna!

Nähe ni tack, nu ska jag äta en smörgås, föna håret och hoppa i säng, det vill säga att jag kommer att gå och lägga mig om en timme =(



Jo tack, det är en del skit på fasaden!

image592

Många har skrivit att det såg fint ut innan och jag håller med. Men vi har velat bredda garageuppfarten sen vi flyttade in och markstenen var från -93. Den hade ju självklart hållit ett tag till men vi kände att det var dags för oss att få till det som vi vill ha det. Det vill säga lite mer modernt. Lite mer öppet utan häcken vid köksfönstret och den fula och opraktiska gräsmattan framför huset.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det kommer bli så fint, du får tänka på resultatet! Och duktiga är ni!

2008-05-08 @ 08:36:52
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Jenny

Oj så duktigt av dig! Klart man sparar pengar, sen kanske man har tur och har en snäll familj som kan hjälpa till också, då går det ju mycket fortare dessutom, pappa tänker låna in oss i sommar då deras hus ska målas om... Själva bor vi i tegelvilla med panel endast under nocken, som i och för sig ska målas om, och det är ju ganska högt...! Kram!

2008-05-08 @ 15:24:35
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Lisa

Vi har också målat, målat. Det behöver ju inte bli klart på en kafferast. Sorry det blir ingen solbränna av målning. Det gör man i skugga.

2008-05-08 @ 19:21:00
Postat av: pia

Tyckte att det gick bra att måla vårt hus, men jag gillar att måla:)Lycka till, längatr redan efter att få se resultat...spännande...blir säkerligen fint!
Jobba inte ihjäl er;)
KRAM

2008-05-08 @ 21:37:22
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Cladde

Jenny: Karlsson frågade några på jobbet, men helt plötsligt hade alla något att göra =) märkligt..

Lisa: Nej, vi kommer att fördela jobbet under en tidsperiod. När vi hinner och orkar helt enkelt! solbränd blir man ändå, man står ju inte och målar hela tiden ;-)

2008-05-08 @ 21:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0