Film

Karlsson brukar ofta klaga på att jag aldrig vill kolla på film. Ibland vill han titta på film men jag sätter mig hellre vid datorn eller läser en stund.

Varför? Jo för att det finns så många filmer som bara är rent skräp!! Filmer utan syfte, brudar som snubblar sjuttonhundra gånger, filmer som bara levererar utan att man behöver använda sin lilla hjärna ett dugg. Och det värsta; filmer där skådespeleriet helt saknar trovärdighet. T.ex en dum idiot som går baklänges in i ett mörkt rum i en skräckfilm, visst skulle vi alla göra så? (ironi). Filmen i sig behöver inte vara trovärdig, jag älskar Sagan om ringen, Matrix och scenen i Mr. & Mrs. Smith där Angelina Jolie och Brad Pitt står och skjuter loss mot 50 pers. Känns inte trovärdigt, men underhållande.

Ta Cold Mountain, som tillhör en av de bättre filmerna jag sett; Filmen är hur seg som helst. Men ändå blir man berörd. Det är de där speciella scenerna som man bara vill se om och om igen.

Någon som har en bra film att rekommendera? Mina gamla arbetskamrater brukade mobba mig för att jag inte sett 5 % av alla dessa legendariska filmer som man tydligen måste ha sett. Så tips tack! Gamla som nya filmer! Utgå från att jag aldrig har sett en film i hela mitt liv.... =)

Några av mina favoriter
Apocalypso
Gladiator
Forrest Gump
Constantine
Casa Blanca



Kommentarer
Postat av: Emma

Arn! Var faktiskt bra, trodde den skulle vara mer en "krigs-film" med massa strider och så. men jag gillade den. kramar!

2008-11-05 @ 09:15:23
URL: http://www.hemmahos-emma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0