Ny entré

Jag älskar vårat hus, missförstå mig inte.. Men det finns en hel del saker som jag vill ändra på.. Inget som är akut eller måste göras omgående egentligen.. Men eftersom vi kan och vill så gör vi det.

Vårt nästa projekt blir att göra om entrén. Huset är rektangulärt på framsidan och man får barack-känsla av det hela.. Därför vill vi göra något som bryter av den tråkiga fasaden. Vi kommer att bygga ut ett sadeltak med två pelare, inbyggd belysning, och trappsteg. Kanske sätta in ett fönster (jag hoppas iallafall). Sen ska huset målas om också. Det blir vitt med gråa eller beiga knutar om jag får bestämma. =)

Under de tre fönstrena (köksfönster) så vill jag byta ut panelen mot liggande istället.. (precis som på inspirationsbilden nedan) Även detta för att bryta av mönstret lite..

Karlssons kusin var här idag och tittade lite. Han är byggare och kan uppskatta kostnad, byggsätt med mera. Så nu har Karlsson börjat ringa runt en massa. Han kollade upp om bygglov och fick beskedet att han inte behövde något eftersom det är nya lagar. SKÖNT!  Jag har ingen aning när detta blir av. Nästa vecka? två månader? fyra?? Spännande blir det iallafall.


image466

image467

Inspirationsbild, utklipp från Plaza.

image468

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken fin inspirationsbild! Det kändes verkligen hemtrevligt. Fast jag tycker absolut inte att det är något fel med eran entre :) Kram på dig

2008-03-04 @ 17:22:15
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Vilket sammaträffande alltså. Har med klippt ut just den bilden, den har jag i en pärm. Vill göra så på framsidan. :) Ska bli roligt att följa er & se vad ni hittar på. :) För oss blir det inte av ännu på ett bra tag kan jag tänka. Men som jag brukar säga , drömma får man. :)

Postat av: MO

Det ser jättefint ut o kommer bli så fint på ert hus. Skönt att man slipper byggnadslov för det. Kul att ha lite projekt att se frammot, men man vill ju alltid sätta igång så fort man börjar prata om det (sån är jag i alla fall)...
Vad kul det måste ha sett ut när du ramlade "mellan" sängen, man måste kunna skratta åt sig själv ibland...Precis som du säger i inlägget innan med, livet ska vara kul...så ofta det går i alla fall, kram

2008-03-04 @ 19:02:12
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Karin

Vad kul, vi ska också göra om vår kvist. Min svägerska ska skissa lite så jag hoppas på underverk :)

2008-03-04 @ 22:18:29
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: jenny

Blir nog super det där:) ska bli kul och följa er på vägen.Kram/jenny

2008-03-05 @ 14:29:03
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: anna

Jättefint, alltid lika kul att ha något att se fram emot. Fin blogg
Anna

2008-03-05 @ 20:03:27
URL: http://www.brojer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0