Ut och gick..

Var ute och gick i en timma igår.. gick upp till farsan och vattnade hans blommor och sen gick jag en längre runda och tittade på hus (gick förbi vårt blivande hus också! =))

Kom hem och gjorde massa sit-ups och armhävningar och annat skoj... Har träningsvärk i armarna idag! KÄNNS VÄLDIGT SKÖNT! Är inte ens godissugen idag!

Tog med mig matlåda till jobbet idag, köttbullar med fullkornsskruvar... det var inte alls gott.. tråkigt.. men mättande.
Idag ska jag inte träna.. Blev lite putt på min baby idag.. sa till honom att han far fasen ta och laga mat så jag slipper det ikväll. Kommer hem 18.00 eller senare varje dag och får ställa mig och laga mat åt båda... Han har faktiskt semester! Jag kräver inte mycket av honom. han behöver inte hålla kliniskt rent.. men lagar han inte mat åt mig så blir jag ju glad om han gjort något annat i hushållet.. t.ex. tvätta eller åtminstone tömt diskmaskinen så att jag slipper göra ALLT när jag kommer hem..


image99
Barnensbibliotek.se


Vet ni vad han sa häromdagen?? han är för rolig ibland... Jag har varit sjuk ganska länge.. men ändå kommit hem på gott humör från jobbet och lagat mat och tvättat... Så på kvällen kommer jag på att diskmaskinen inte är tömd och den smutsiga disken stod i diskhon... Så jag ber honom snällt om han SNÄLLA inte kan hjälpa mig att tömma diskmaskinen så kan jag rengöra spisen så länge... då säger han inifrån sovrummet (med TVn på) "men jag tänker"... TÄNKER??!!!! Det var då den sämsta bortförklaringen jag hört!!

Jag tror att jag har skämt bort honom för mycket... Jag kanske ska börja bete mig som en "riktig" 21-åring istället =) hehe.. då kanske han uppskattar det jag gör i hemmet... Jag vägrar nämligen bli en sån kvinna som tar hand om hela hushållet själv! Speciellt nu när vi flyttar till hus om en månad... Då får han komma med bättre ursäkter för att "slippa"...

Kommentarer
Postat av: Evangelinelillylost

Great site, keep up the good work!

2010-09-21 @ 12:17:15
URL: http://evangelinelillylost.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0