Hoho!

Oj vad längesen jag skrev!

Jag vet inte.. jag har inget om inredning att skriva.. eller visa för den delen heller.. det har inte hänt så mycket nytt. Men å andra sidan, vem har sagt att detta är en inredningsblogg? Jag kan välskriva lite privat om det kan tänkas underhålla på något vis! =)

Jag har varit på "utbildning" på Åhléns.. fick lära mig kassan och lite allmänt sånt där. Det var jättetrevligt! fick testa att stå i kassan också, det kändes väldigt bra och min arbetskamrat tyckte att jag var duktig på att hantera kunder. Stolt jag blev!! =D (att jag var trevlig, glad och tog ögonkontakt). Något som gör mig lite nervös dock är att nästa gång jag jobbar är på söndag = julskyltning! åååh det kommer va så mycket folk.. men oftast är ju folk så glada då. (har varit på akademibokhandeln också, förra julen)

Idag (om någon är intresserad) har jag varit och simmat med min mami. Måste träna bort några kilon förstår ni, något jag borde gjort för längesen! haha!  Det var jätteskönt! älskar att simma och plaska! Äventyrsbadet hade tyvärr inte öppnat när vi var där så jag fick inte åka rutschkana =( eller "forsen" eller vad den kallas.. har gjort det innan.. jag är ju "känd" för o va lite barnslig och inte skämmas för särskilt mycket.. MEN DET ÄR SÅ DET SKA VA VET NI!
 
Sen kom min kära systeryster och vi gick på stan för o hitta ett par byxor åt henne. Det är så roligt för vi har inte alls samma smak på kläder och skor. Meningen var ju att jag bara skulle följa med och ge lite råd och vara ett sällskap.. men det slutade med att jag själv köpte mig ett par stövlar... fyyyy.. Saken är att jag inte vet om jag ska behålla dem.. köpte dem på DinSko. Tror dock att jag redan har blivit förtjust i dem.

image290

Jaja.. hur intressant det nu kan tänkas vara! Läste igår ut Harry Potters sista bok dödsrelikerna. Kan låta barnsligt kanske, men faktum är att böckerna är 10 gånger bättre och mer seriösa än filmerna. De är så välskrivna och den griper tag i dig redan från första kapitlet. Läste ut boken som är på 783 sidor på två dagar. Helt sjukt, jag kunde inte lägga ifrån mig den. känns lite sorgset nu i efterhand, har läst alla sju böckerna, kan det inte komma fler?
Nu ska jag gå o sätta mig i soffan och läsa lite, Stieg Larssons, Män som hatar kvinnor blir mitt nästa offer. Undrar om den är bra? köpte även Liza Marklunds Nobels Testamente. Har läst lite men den har inte gripit tag i mig än.
Brasan sprakar för fullt iallafall! varmt och skönt!!

image291 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar till Cladde:

Ja bra fråga vem ska ge sprutan?
det är som du säger att det går emot många läkares principer.
Då tycker jag att en lösning är att göra en specialgrupp på kanske 5-man som är för sådant och vill ta på sig den arbetsuppgiften, det kanske kommer plåga dem i framtiden men det är deras val, eller så gör man som en jury att man tar in nya frivilliga hela tiden.
Jag vet inte.

Om pat är klar att tänka och kommunicera så ska den självklart i första hand få avgöra detta.
Är det tvärtom så tycker jag dom allra närmaste ska få den uppgiften att bestämma, finns det inga anhöriga så får en grupp läkare göra det.

Jag har också förlorat några den sista tiden och då önskade jag verkligen att DÖDSHJÄLP fanns tillgängligt.
Vi har ju passiv dödshjälp.
Så varför inte fullborda det?
men det är som sagt en stor och etisk fråga som inte politiker borde få bestämma utan majoriteten.
Tack för att du hittade hit.

2007-11-29 @ 00:48:41
URL: http://sjukdom.blogg.se
Postat av: anna

Hej vännen. vilken mysig liten brasa ni har :) ni har det så fint :) ja du stenladan på lördagar, sjukt kul och delux kanske på fredagar, ibland oleo också. :) du får ju hänga med nån gång?
Puss

2007-11-29 @ 10:55:11
URL: http://newhill.blogg.se
Postat av: Cissan

Jættemysigt med elden! Så fint mönster det blev från lyktorna ovanpå.

2007-12-04 @ 20:06:56
URL: http://www.dsign.blogg.se
Postat av: Vickan

Det där kallar jag mysfaktor så det bara skriker om det......myspys

ha en bra helg
Kram

2007-12-14 @ 11:45:05
URL: http://www.prussimysigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0