Måla om sovrummen!

Jaha.. då var ju golvet lagt och nu skulle vi sätta igång med målningen.. Karlsson är väldigt olycklig på röran som är här hemma... alla kläder ligger på golvet och ingenting ligger på sin plats... Ja typ förutom tandborstarna och lite annat.

....Jag bryr mig faktiskt inte.. Det är mysigt! Precis som när man var liten och byggde en koja i vardagsrummet och sen fick sova där på natten..  det var lite annorlunda och spännande och mysigt! (nostalgi? javisst!)

Dessutom tycker jag att hela den här processen är så underbart rolig! Välja golv, lägga golv, välja färg, måla om, köpa möbler, bygga ihop dem och inreda och köpa accessoarer... Så varje gång jag ser kläderna ligga på golvet så tänker jag att det är definitivt värt det eftersom jag vet vad som väntar till helgen. Flytta in i svorummet igen, Inreda och bygga nya garderoben!!

image186

image188

image189

image190




Var precis inne hos Karlsson och tittade hur det gick.. detta kommer blir så jävla bra tror jag!!
Vitt blir det i vårt sovrum, jag älskar ljusa sovrum, det blir så rofyllt då.

Karlsson i fullaste farten!
image191

I gästrummet blir det än pastellgrön färg.. Vi tog hem en provburk och målade lite för att testa. Man vet ju aldrig hur färgen blir när den kommer upp på väggen. Och visst... en liten provklick säger väl inte heller så mycket men det säger lite mer än inget !!

Färgen heter Grönkulla 282 och finns med i färgserien Förändra ditt hem

image192

Kommentarer
Postat av: MO

Vad skönt att du har humöret uppe, det hjälper en hel del, men visst är det kul, blir säkert jättefint, ha de gott

2007-10-11 @ 16:06:47
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Malin

Detta blir ju verkligen jättefint! Måste säga att jag tycker din blogg är JÄTTEROLIG att följa. Många renoveringsbilder(vilket jag gillar) och inspiration. KANON!

Kram

2007-10-12 @ 12:44:52
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: cissan

Eh..får man fråga om man får lov att länka till dig? =)

2007-10-12 @ 14:43:03
URL: http://www.dsign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0