Cult Design

Vet ni... ibland kan jag faktiskt bli Anti-vissa-saker bara för att alla pratar om vissa saker. Till exempel har Marimekko aldrig fascinerat mig särskilt mycket bara för att jag har hunnit bli urless på det innan jag ens funderat på om jag tycker att det är fint eller inte..

.....lite så har det även varit med Cult Design's underbara små kuber. Jag har inte velat blogga om dem och inte heller varit särskilt intresserad bara för att man blivit så less på det. Men igår när jag stod och rengjorde köket väldigt noga insåg jag att vi behövde någonstans att ställa/lägga diskmedel, diskborste m.m. när det inte används.. För det ser inte så vackert ut med YES-flaskan framme och diskborsten liggandes i diskhon men ändå är det just där man vill ha dem så att de är nära till hands.. Då började jag tänka på Cult Design. De har ju faktiskt en diskmedels-pump, tvålpump och vaser som man kan ställa diskborsten i..

Så jag gick in på deras hemsida och kollade om det fanns någon återförsäljare i min stad och det visar sig att de finns på två ställen. Jag började fundera på om jag någonsin handlat något där och kom på två blomkrukor.. Jag börjar skratta lite eftersom dessa krukor påminner om Cult deisng's design. Och mycket riktigt.. när jag gick ut i förrådet för att titta så står det Cult design på dem.. och de köpte jag när jag precis flyttat hemifrån, dvs för nästan 5 år sen! Detta mina vänner, bevisar att jag faktiskt gillade dessa produkter INNAN de blev uttjatade.

Tyvärr åker dom säkerligen in i förrådet igen tills jag hittar något bra ställe att ha dom på.. jag kan ju inte ta fram dem bara för att! Men imorgon kommer jag att åka ner till samma butik och titta på lite Cult Design stuff!

Helgens tips: Rota bland gamla saker! Du kan hitta något nytt!

image415

image416

image417

Kommentarer
Postat av: pia

så kan jag åxå känna...har kännt så om cults grejor å även jag har hittat en vas med cult namn på hemma hos mig+två väggkrukor...hmmm å nu har jag börjat snegla lite på deras saker lite smått...kanske , kanske?!

2008-01-27 @ 22:10:26
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: MO

Håller med, har heller inte några cultsaker i min ägor, förutom en svart kruka o en liten kyckling, det är allt. Men tycker det där diskmedel/borststället är jättesnyggt, kram

2008-01-28 @ 14:34:12
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Sandra

jag håller med om det med ikea. till såna ställen ska man inte ta med sambon. Men mamma brukar gå bra :) Kram

2008-01-28 @ 18:56:48
URL: http://hemochinredning.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Bra inlägg!!! =) Förstår ditt tänk! Kan känna likadant. I bland vill man bara köra mot strömmen men det är ju alltid någon som hakar på. ;) Go helg!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0