Ingen dans på rosor

Här sitter man och bloggar.. och försöker alltid att visa bilder ur de vackra synvinklarna.. Men... Allt är ju inte perfekt.. vilket kan vara bra ibland.. Jag är ganska dålig på att vattna blommorna till exempel. Jag kommer här att visa lite sorgliga bilder på en väldigt fin växt.. eller det som är kvar på den.. Jag tror att vi är många som har samma problem.. (upp med handen alla som är det) haha! Så därför tänkte jag även tipsa om två växter som håller sig väldigt länge.. Nämligen Elefantfoten och olika sorters Dracenor.

image380

Nedan visas en bild på Elefantfot.. Den är nästan 4 år gammal så den ser lite igenvuxen ut. De är ganska dyra men de får inte vattnas ofta och är väldigt fina. Jag brukar duscha dem (har 3 st.) ungefär 1 gång var tredje vecka

image381

Vet inte vilken sorts dracena detta är.. Jag har även en annan sort hemma som också håller sig väldigt länge.
Jag vet inte om jag gör rätt men jag brukar duscha dessa en gång i veckan. Ibland dröjer det längre.

image382

Kommentarer
Postat av: Maria

Cladde: Ja, jag visste inte att man kunde fynda cult design på loppis! *ler* Jadu, jag vet faktiskt inte riktigt hur man hittar dem. Den här i uppsala är ?känd? och har funnits flera år irad. Men det står nog i lokala tidningen också :) Kram!

2008-01-20 @ 16:04:38
URL: http://www.modeblogg.adnic.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0