Tack..

..för tröstande ord. Jag är inte jätteledsen för att jag inte fick jobbet.. mer besviken.. men detta ger mig ännu en erfarenhet att lära av.. Ju fler intervjuer och arbetsprov man gör desto bekvämare och självsäkrare blir man när man ska på nästa. Ni vet jag måste alltid vara optimistisk!

Svar till Helen (och alla andra som är intresserade)

Programmet för inredning och butikskommunikation är en treårig (2-årig när jag gick den) utbildning på universitetet i Växjö. Man läser designämnen paralellt med företagsekonomiska ämnen. Det vill säga att utbildningen fokuserar på hur man genom inredning, dekoration och kommunikation kan öka försäljningssiffror och göra ett företag mer lönsamt.

Man läser ämnen som inredning, marknadsföring, designhistoria och varumärkeshantering. När jag sökte så hade ca 120 personer skickat in ett arbetsprov och de valde ut 30 stycken.. Jag kan tänka mig att populariteten har ökat till mer än det dubbla. Har för mig att det finns en liknande utbildning i Leksand. skillnaden tror jag mig vara att det är mer praktik och mindre tentor och litteratur på den utbildningen. examensarbetet är på en högre nivå i Växjö.

Något mer ni undrar? själv tycker jag att utbildningen var mycket lärorik.. det fanns en del brister men då får man väl "skylla" på att utbildningen är ny.. jag ingick i tredje årskullen som tog examen.

Kommentarer
Postat av: Karin/Theas rum

Synd att du inte fick jobbet - du får kämpa vidare .
Verkar som en himla kul utbildning!!

Lycka till med näåsta jobb du söker =)

2008-01-30 @ 17:43:00
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: jenny

Det lät som en riktigt rolig utbildning det där, är så sugen på att göra nått annat.
Kul att du länkar till mig:-) jag gör detsamma till dig.
Kram/jenny

2008-01-31 @ 11:21:44
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0