Konsten att vara.. ja.. lite vilsen

Jag: har ni läst om att det har varit två våldtäcktsförsök på Spetsamossen?
mamma: Ja, usch
Jag: Inte för o va jobbig, men många våldtäckter genomförs där, ändå envisas folk att gå där om nätterna?
mamma: Ja, visst
syrran: Vart?
Jag: Spetsamossen
syrran: Vad är det? (tittar med korkad min)
Jag: Det vet du väl fan vart det ligger! (tittar menande på henne)
syrran: nej
Mamma: Där cirkusen brukar vara, den jättestora grusplanen.
syrran: Nej.. vart?
Jag suckar djupt
Elena: Vet du vart BG ligger?
syrran: Ja
Elena: Spetsamossen ligger efter BG om man kommer från stan
syrran: jag fattar inte
Elena: det är en liten park och en liten rondell där man kan cykla igenom
Jag: Vafan börja inte snacka om rondeller för då fattar hon ingenting
syrran börjar bli uppspelt, andas fort och studsar i soffan hysteriskt
syrran: NU VET JAG! Vid dom där höghusen
Jag: det ligger en massa höghus i stan.. men aja..
syrran: Ja ja!... vad hände där?

För er som inte vet så vet NÄSTAN alla Växjöbor vart Spetsamossen ligger

Kommentarer
Postat av: mås

det ska jag göra.
akta dig för spetsamossen!

2007-08-14 @ 20:43:05
URL: http://darthmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0