Inredningstips!!

Jag tänkte visa en liten inredningsdetalj som gör väldigt stor skillnad.

Vårt vardagsrum är väldigt stort och öppet, vilket är väldigt fint i för sig, men det gör det svårt att möblera ibland.
När vi flyttade in så tyckte vi att TVn stod alldeles för långt bort som den står nu. Ändå har vi en 40" TV så egentligen står den inte så långt bort som vi tyckte.

Det blev väldigt snabbt uppenbart att det är den stora golvytan mellan soffan och TVn som gjorde att den kändes så långt ifrån. Därför köpte vi en rund ryamatta och lade en massa kuddar på. På så sätt känns avståndet kortare.. Eller avståndet känns mindre långt om man istället ska uttrycka det så!

Mattan har även blivit en liten myshörna och ligger i perfekt anslutning till den öppna spisen som inte är med på bild men som syns lite till höger.

Här är bevisen: Man kan fuska och lura ögat med små detaljer!!

Utan matta
image300

Med Matta
image301


All for now... Nu ska jag hem till min mysiga mormor och titta på IDOL-finalen och äta Karlssons mammas underbara lussebullar

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja ibland kan det bli lite mycket renoverande, men vi brinner ju för det:) Jag tycker ert rum ser mycket mysigare ut med mattan och avståndet mellan tv och soffa känns kortare. Kanon! Jag har varit arbetssökande i lite mer än 1 mån nu. Tidigare jobbade jag med blommor. Ska plugga nu till våren tänkte jag. Får se om man kommer in *hoppas*. Så för tillfället har man mycket tid över. Det enda minuset är att min rygg e kass, så jag får inte bära något på 2 v. Men jag har råkat göra det ändå...oj vad dumt, men jag kan inte bara sitta och göra ingenting! Drömmen är att jobba med inredning!Kram!

2007-12-08 @ 01:12:22
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Malin

Åh vad mysigt det blev med kuddhörnan!!! Blev nästan sugen på att ha en sådan men har ju ingen plats. *Snyft!*. :-) Härlig matta!!!

2007-12-09 @ 09:33:59
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/
Postat av: pia

vilken skillnad, vad fint med rund matta å kuddar, ser inbjudande å myspysigt ut

2007-12-12 @ 18:26:51
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Mikaelmarianne

Nice security code. Does it work?

2009-02-12 @ 09:04:53
URL: http://mikaelmarianne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0