Så jäkla arg!!

Hade en diskussion med en grupp kvinnor. Nämner inte vilka, som tycker att en lättklädd tjej delvis eller till stor del får skylla sig själv om hon blir våldtagen.. "killar är alltid killar".. Vad fan är detta??!  Jag blev så jävla upprörd!! Om en kille uppfattar en tjej som villig så är det väl isåfall hennes beteende det är fel på, inte kläderna?! Och om en kille ändå skulle missuppfatta så är det bara för tjejen att säga NEJ och så ska han förstå..

Jag fattar inte hur en person kan resonera på det sättet! Allra minst en kvinna? kvinnor ska ju ofta ha bekräftelse och vissa vill ha det genom att klä sig lätt eller så har de bara en sådan klädsmak... betyder INTE att de vill ha sex!

Jag vet inte.. jag är så jävla upprörd.. Sen kan väl jag titta lite halvt snett på tjejer som visar halva BH:n ute på stan och nästan visar trosorna.. men å andra sidan tittar jag snett på killar som har häng och går med bar överkropp på stan också. Det är bara en smaksak.. men det betyder inte att jag tycker att folk har rätt att våldta dom!!!

Va tycker alla?? är det fler som tycker att lättklädda tjejer bör skylla sig själva? SPOTTA UT DET BARA!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0