Skämt

Har tråkigt.. det ringer inget i växeln.. så jag skriver ett litet skämt:

Medans mamma låg i sängen med en främmande man, gömde sig lille Pär (kvinnans son) i garderoben... Plöstligt kommer pappa hem och den främmande mannen flyger upp från sängen och gömmer sig i samma garderob. Mamma klär på sig fort!

Pojken viskar: Vad mörkt det är härinne
Mannen viskar tillbaka: Ja
Pojken: Vill du köpa min baseboll?
Mannen: Nej, tack
Pojken: Min pappa är hemma... jag kan ropa
Mannen: Ok ok.. hur mycket ska du ha?
Pojken: 1000 kr
Mannen: SÅLD!

Dagen därpå händer samma sak och mannen och pojken hamnar i samma garderob igen..

Pojken viskar: Vad mörkt det är härinne
Mannen viskar tillbaka: Ja
Pojken: Vill du köpa min basebollhandske?
Mannen kommer ihåg gårdagens samtal och säger direkt
Mannen: Ok ok.. hur mycket ska du ha?
Pojken: 1000 kr
Mannen: SÅLD!

Dagen därpå frågar Pärs pappa om de ska kasta lite baseboll.. pojken förklarar att han sålde bollen och handsken. "För hur mycket sålde du dem för?" frågar pappan... "2000 kr" svarar pojken.
Pappan: Fy skäms! Att du lurar dina kamrater på det sättet! Nu får du gå och bikta dig!

Pojken går in i biktbåset... efter en stund säger han: "Vad mörkt det är härinne"
Mannen svarar: Börja inte med det skitsnacket igen.. du är i min garderob nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0