♥ Att älska sig själv ♥

image32

Med risk att jag blir idiotförklarad i vissas ögon tänker jag dela med mig av, vad man skulle kunna kalla, knäppa vanor.

Idag när jag varit och köpt 25 galgar på City Gross (jag har organiserat upp min klädgarderob!) och gick från parkeringen hörde jag en förskräcklig sång. Någon sjöng högt och jävligt att jag inte ens kunde urskilja vilken låt det var. Jag försökte lokalisera vart sången kom ifrån och fann tillslut att det var en granne som sjöng i duschen, med fönstret lite öppet...

VAD HÄRLIGT! tänkte jag. Skönt att jag inte är den enda som sjunger i duschen för fulla munnar. Men det är inte det enda "knäppa" jag gör. Här är en liten lista:

♥ När jag tittat på Top Model brukar jag ställa mig framför spegeln och posa och försöker tillämpa allt som Tyra Banks gav som tips. Jag tycker att jag är SÅ snygg och brukar förbanna mig över att jag har så korta ben, "för annars hade jag kunnat bli modell".

♥ Varje morgon, innan jag sminkar mig (om jag ens gör det), brukar jag titta mig i spegeln och beundra mig själv. Jag låtsas att min röst är en annan persons och säger högt för mig själv: "Vad vacker du är utan smink!", "åh, kolla ögonen och håret! Och ögonbrynen behöver inte ens plockas!" med mera.

♥ När jag hör en bra låt på radion eller på datorn, brukar jag avbryta det jag gör och ta en borste och låtsas att jag är sångerska, jag skiter i om rösten är falsk.. jag dansar och låtsas att jag har publik och att alla beundrar min röst.

♥ När jag har sjungt färdigt i duschen brukar jag ställa mig med underkläder framför spegeln. Jag beundrar mina vader och annat som jag trivs med med min kropp. Sen tittar jag på magen och suckar: "och så var det du också"... klämmer lite på den och säger tillslut: "ja, du ska bort... men jag duger ändå".

♥ Jag dansar framför min pojkvän medans jag klär på mig. Ibland är dansen förförisk och ibland är den tramsig. Men varje gång får jag samma respons, han höjer på ögonbrynen och skrattar. =)

♥ Jag har en mapp på datorn med "städmusik". När jag städar sätter jag på den och städar i takt till den samtidigt som jag sjunger. Jag städar även olika till olika låtar. Ex. under låt nummer ett så bäddar jag sängen, när nästa låt börjar springer jag till nästa rum, vardagsrummet och fortsätter städa (oavsett om sängen är färdigbäddad eller inte.) När tredje låten börjar springer jag till datarummet och städar där och så fortsätter det. Jag lovar att det gör städningen (kanske inte så effektiv) men ROLIG! Exempel på sätdmusik: Prince - Kiss, Nelly Furtado - Maneater, The Pussycat Dolls - Don't Cha, Right Said Fred - I'm Too Sexy.

Att älska sig själv innebär inte att man tror att man är förmer än andra, det betyder inte att man är kaxig och otrevlig, eller att man måste ha mer uppmärksamhet än andra. Att älska sig själv anser jag innebära att man har god självinsikt, att man beundrar sina goda egenskaper men även är medveten om sina negativa. Att älska sig själv tycker jag också är när man accepterar den man är även om man inte är perfekt..

Fråga dig själv vad du vill ha till frukost. ät din favoritfrukost ofta! Använd de där fina underkläderna som du bestämt bara ska vara för speciella tillfällen... använd dem så ofta du kan! Unna dig lyx då och då. MIn Lyx är att varje lördag göra ett fotbad och ge mig själv fotmassage. Jag lägger även en anisktmask. När jag varit extra duktig, går jag och köper mig en inredningstidning, det tycker jag är lyx!
Jag och min älskade mössa, som jag fick av mamma i julklapp 2004

image31

Kommentarer
Postat av: flinken

Hej där Claudia! Det här var ju både underhållande och tänkvärt. Där har jag en del att lära mig. Sjunga i duschen ska tydligen vara bra.

2007-05-08 @ 10:25:34
URL: http://daflinken.blogspot.com
Postat av: Elena

Men du är bara för söt, haha. Lite galen också :) . Borde nog ta läran av all dina galna egenskaper ;p haha. Om du inte älskar dig själv, kan du inte älska någon annan. :D thihi. I LOVE U <3

2007-05-08 @ 16:17:35
URL: http://youraddiction.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0