Sovrummen FÖRE

Äntligen har vi målat färdigt! Det känns inte längre som samma sovrum.. de känns fräschare och mer roingivande. Det blev ingen grön färg i gästrummet eftersom det vetter mot Norr och inte får något direkt solljus alls, så vi satsade på vitt istället.

Igår kom jag hem klockan 18.15, vi åt direkt och sedan satte vi igång att bygga garderoben från IKEA. Vi har exakt 239cm upp till taket (eftersom vi lagt golv) och det blev många svordomar då vi fruktade att vi inte skulle få ihop den eftersom garderoben mäter 236 cm i höjd. Vi var så missnöjda men jag manade på och sa "Vi fortsätter bygga och sen tar vi problemen när de kommer". Så vi fortsatte.. och gissa... allt gick galant!!

VI fick garderoben på plats, städade undan och tog en nattsmörgås.. då var klockan 03.00!!!Vi var trötta, båda hade varit uppe sen 05.00 morgonen innan. Trots detta kunde vi inte låta bli att flytta in sängen, hänga in alla kläder och städa i vardagsrummet.. Ingen är människa efter 24 timmars slit.. Vi somnade 05.20 i ett nytt, rofyllt och välstädat rum.

Inredningen får vi vänta med.. vi har inte bestämt oss (jag säger oss, då jag får inte inreda själv eftersom Karlsson också är inredningsintresserad) dessutom har vi spenderat alldeles för mycket pengar sen vi flyttade in. Nu måste vi lugna oss! Så just nu är rummen ganska kala, hoppas att ni har förståelse för detta =) Jag kan dock tycka att rummet är vackert så där vitt och tomt. Känns nästan som himlen.

Här kommer en hög med bilder!

image216

Egenbyggda sängramen som vi tror att vi ska byta ut
image218

Gamla garderoberna
image219

Fönstret
image220

Golvet
image221




Guest Room - FÖRE

image222

image223


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0