Gör dina egna möbler!

Jag och Karlsson funderade länge på vilken slags möbel vi skulle ha i entrén under vår nya spegel. Vi letade ganska mycket men hittade inte vad vi sökte, hittade vi rätt mått så var det inte rätt stil och hittade vi rätt stil så var det fel mått...

Så vi bestämde oss för att bygga en möbel själva! Vi köpte grindstolpar och sågade av dem till ben, sen köpte vi vanlig furuskiva och satte ihop skiten =)

Efter det betsade vi möbeln vit, det krävdes två målningar. Och här är resultatet! Hela kalaset gick sammanlagt på ungefär 400 kr. Billigt, vi fick vad vi sökte och hur charmigt är det inte med möbler man byggt själv?

♥ Spegeln inhandlades från IKEA och heter LEVANGER 799kr
♥ Kruka, blomma och vita dekorationsrosor från BlomsterLandet ca 200kr

image116



Resultatet!

image114

image115


När jag ändå hade lite ledigt och var lite händig passade jag på att göra en vedhämtare och betsa den vit också! Handtaget tog jag från en kvast som Karlsson haft sönder och blivit olycklig på. Och träet hittade jag i garaget.

Många känner säkert igen den som Ernst's vedhämtare från Sommartorpet. Jag har gjort något liknande fast inte lika hög som hans. Kolla själva här!!

image117

Kommentarer
Postat av: Petra

hallmöbeln blev ju kanon.Superfint med spegel och allt. Ni är jättehändiga, vedhämtaren blev ju oxå bra.
Som du skrev, så är det kul med egengjorda möbler ibland.
Ha en bra helg.

2007-09-14 @ 08:42:15
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: anna

supersnyggt! :)

2008-04-25 @ 00:00:18
URL: http://www.pyssloteket.se
Postat av: Edvardstella

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2010-02-01 @ 13:38:23
URL: http://edvardstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0