Trallen lagd!

En helt slutkörd Cladde sitter vi datorn nu. Vi blev klara med trallen 20.30. Har hållt på hela dagen. Men fan vad bra team vi är! Varit och storhandlat på Willys (tack och lov att de har öppet till 21). Städat hemma (det såg förj*vligt ut!) tagit några smörgåsar och nu sitter jag här, varvar ner lite, ska strax hoppa i säng.

Det har gått väldigt bra idag! Jag och Karlsson har varit väldigt sams under hela projektet. Ni förstår att två envisa personer (en stenbock och en vädur) kan stånga varandra blodiga, speciellt när den ena har kort stubin (Karlsson). Vi brukar alltid bli lite tjuriga på varandra under våra projekt. Men det har gått väldigt bra denna gången, det hände väl någon gång att Karlsson röt till lite, då sa jag "Tjurskalle!" och då var vi vänner igen. Han har till och med fått sig några riktiga gapskratt åt mig. T.ex. när jag skulle hoppa över häcken när grannarna såg på. Karlsson har långa ben så han kliver bara över. Jag däremot, försökte dra upp ena benet över och liksom hoppade på det andra benet för att ta sats, ramlar rakt in i busken och vidare in på vår tomt. Oj vad han skrattade (grannarna också). Den bjöd jag givetvis på!

Vi har inte lagt de sista 50 cm på plats än, vi har lite andra planer på gång förstår ni så det får vi göra senare. Nu ska det bara upp ett räcke som skyler lite från grannarna, lite privat vill man ju ha på altanen men vi ska hålla det väldigt öppet ändå. Här bjuder jag på bilder! Godnatt!

image567

image566

image568

Fina trädgårdsmöblerna som är inköpta på Jysk. De har hållt väligt bra faktiskt! Haft dem i ca 4 år. Ett större bord ska dock inhandlas snart, där hela tjocka släkten får plats!

image569

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt jobbat! Så mysigt att ha en altan, åhh jag vill också ha hus!! Typiskt att det kommer att dröja en herrans massa år..

2008-04-27 @ 23:00:59
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Vad duktiga ni är och vad fint det blir!! Är det svårt att lägga trallen?! Jag vill så gärna så på vår baksida medan guben tycker att vi ska vänta tills vi ska göra altan. :( Ska ni ha något runtom, glasa in eller ha det som det är?! Vad gick kalaset på?!?! Svara gärna inne hos mig.

Ni ska va helnöjda vilket jag tror att ni är!
Ha en bra Måndag! kram Malin Inspiration & design

2008-04-28 @ 09:31:02
Postat av: Anne

Hej, vilken nsygg uteplats ni får. Där ser det skönt ut att sitta :)

2008-04-28 @ 09:32:31
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Cladde

Har även svarat inne hos Malin men svarar även här för de som vill veta.

Trallen var inte alls svår att lägga. Anledningen är att vi behöll de gamla reglarna. Hade vi bytt ut dom så hade det blivit dyrare och det hade varit svårare och tagit längre tid. Måtten ska ju vara rätt och det ska vara rätt lutning överallt osv. Men som sagt, jobbet VI gjorde var lätt (inte utan träningsverk dock! hehe). Vi la en planka, satte kartongbitar (på 2 mm) mellan plankorna så att avståndet skulle bli detsamma mellan alla plankor, satte skruvar osv. Sen mätte vi efter var fjärde planka för att se så vi låg rätt till.
Just nu ska vi ha det som det är. Bara sätta lite spaljé vid ena hörnet så att det blir lite mer privat. I framtiden planerar vi att glasa in och bygga ut takkupa från taket med betongplatta och allt. Men ett sådant kalas går på över 100 000:- och vi känner att vi hellre prioriterar annat just nu. Men tanken finns! Ja vad gick kalaset på? Tror det blev 4700:- på Fellessons inkl. moms för trall och skruv. Sen tillkommer det 1000-2000kr för spaljén kan jag tänka mig.

2008-04-28 @ 17:52:37
Postat av: MO

Oj vad ni har slitit, men vad fint det blir, gillar stora trädäck där man kan gå ut i strumplästen, (det gör jag helst inte på stenplattor). VIll oxå lägga ett trädäck på vår framsida där det nu finns fula stenplattor...men hallå finns det något jag inte vill göra??? Nej man får nog stanna upp ibland o inte glömma att njta oxå, för nu är ju sommaren på väg, kram

2008-04-28 @ 18:13:52
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Malin

Claddes Inredning; Tack snälla du för ditt långa svar. :) Jag blev verkligen sååå sugen på att fixa med en "grund" hos oss också. Men som jag nämnde till dig innan i dag så tycker Mattias att de tär onödigt att göra det innan altanen ska byggas. Hm. Det är svårt när man har så olika viljor. Jag vill te x fixa altan förer ovanvåning medan han vill tvärtom. Så blir det ju i bland. Vi får väl lotta??! ;)

Det låter som ett bra pris ni fick ge, jag är ju inte så haj på sånt där. Det är gubben som står för hjärnan när det gäller de större sakerna. Småfixet är det jag som tänker ut. =)

Spaljé kommer att bli kanon. Vi ska ha en liten skärmvägg ut mot vägen på baksidan så länge för att det ska bli lite mer inrutat och privat. Tack för tipset om Fellessons, ska jag lägga på minnet. :) Sa till gubben att gå in & kika på er uteplats, vet inte om han gjorde det sen. Ska höra med honom. Det ser jättefint ut & trädgårdsmöblerna passar perfekt där. =) Kramelikram Malin

2008-04-28 @ 22:15:50
Postat av: Lisa

Nej men wow så snyggt det blev! Flitiga ni varit och nöjda kan jag tänka mig nu så här lagom till grillningen på valborg :D Ha en trevlig kväll!!

2008-04-29 @ 20:36:34
URL: http://lisenis.blogg.se
Postat av: Wooowusa

nice site keep it up ok

2010-12-08 @ 08:38:32
URL: http://www.wooowusa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0