Är våren här??

Jag vet inte hur ni har det? Men här i Växjö har det iallafall varit sol de senaste dagarna.. och inte bara det, det har varit 6 plusgrader idag och det bästa: Det luktar vår!!
Jag kan inte förklara hur vår luktar riktigt.. Men det känns i luften.. Det luktar asfalt, gräs, jag vet inte vad.. Men det är ju februari så vi få väl se om det håller i sig.. Det är ju inte så bra eftersom jag i trädgården ser lite knoppar överallt.. Växter, lökar som börjar tränga upp ur jorden.. Kommer det frost igen är de illa ute.

Idag har jag inte jobbat.. Ska jobba imorgon, fredag och lördag. Så jag och Karlsson har varit ute i trädgården nästan hela eftermiddagen. Varför? Jo för att kalka gräset. Gräset är gult på sina ställen (nästan hela gräsmattan) så vi fick lite råd om hur vi skulle göra för att få det grönt. Så där gick jag och kalkade och Karlsson stod och gjorde mig sällskap med sin gipsade arm (vi var på akuten igår igen.. den har blivit infekterad efter läkaren stack honom så nu går han på antibiotika stackarn). Jag måste hjälpa honom ganska mycket och allt tar dubbelt så lång tid att göra t.ex. när man ska gå och lägga sig och när man ska iväg... Är det så det är när man har barn? =)

Provade mobilkameran hos min mami för ett tag sedan.. inte så bra skärpa precis.. Ville visa den enorma färgklicken hon har på bordet och ge lite inspiration. Riktigt vårigt om jag får säga mitt! Tänk vad mycket blommor gör! Får köpa lite värmljus till henne nästa gång jag åker dit.. hennes var slut =(

image454

image455

image456

Kommentarer
Postat av: elinor

vi får väll hoppas att det är vår i lund har det också varit fint =9

2008-02-13 @ 19:05:12
URL: http://thisiselislife.blogg.se
Postat av: jenny

nädu här är det inte vår så långt ögat når tyvär. har stormat som tusan idag & det gör det fortfarande. Riktigt skitväder.Inte heller gräs får man se på ett tag framöver men så är det ju här uppe i norr.
Kram/jenny

2008-02-13 @ 20:43:20
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Kristina - Kix Inredningskoll

Det har inte direkt känts som vår i skåne idag men jg hörde från en balkong att det var riktigt fint och varmt längre upp i landet. Härligt att våren är på gång.

2008-02-13 @ 21:34:40
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Ingekathrine

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2010-01-20 @ 14:26:12
URL: http://ingekathrine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0