Bordsradio, ett troget sällskap i köket

Jag har säkert skrivit detta förr.. Men tycker att det är värt att tas upp igen...

Som en del kanske vet så hatar jag att laga mat.. Jag diskar hellre för hand och tvättar om jag så ska slippa maten. Trots detta och av en konstig anledning så är det ändå alltid jag som drar det kortaste strået. Kanske är det bara för att Karlsson hävdar att han hatar att laga mat mer än vad jag gör. Dessutom känns det kanske säkrare om jag står för matlagningen.. Man vet ju aldrig vad man får annars =)

Hursomhelst så är sällskapet viktigt i köket.. Och har man en rastlös karl som jag och som inte står ut med att bara sitta och prata vid matbordet medan jag lagar mat.. Ja då får man ju skaffa sig en radio!! Jag älskar att sjunga, jag gör det alltid när jag städar, duschar, kör bil och sitter vid datorn (tur att vi bor i hus och inte i lägenhet, stackars grannar annars.. man låter ju alltid bättre i sina egna öron.. kolla bara vissa sökande i Idol så förstår ni vad jag menar). Musiken är en bra vän när man har tråkigt helt enkelt.

Här har ni två varianter.. Båda är fina på sitt sätt tycker jag.. Fast jag skulle ju hellre vilja ha den svarta.. Den är läcker! Och så kanske det är bättre ljud också. Den svarta kostar 2700:- och kommer från Svenssons i Lammhult. Den träfärgade kostar 149:- och kan köpas på Clas Ohlson.



image356




Själv nöjer jag mig med den billiga varianten.. så länge.. man vet ju aldrig när man vinner på triss eller får ett jobb som VD på något stort företag.. ;-)

image357

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har trånat efter den radion, tycker den är riktigt läcker. Tyvärr så har vi ingen plats för den i våran lilla lägenhet =/ Kram Sandra

2008-01-14 @ 15:46:59
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Sandra

Tack vad gullig kommentar jag fick! Servetterna är köpta på Lagerhaus, kram Sandra

2008-01-14 @ 21:26:36
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Johanna

Själv äger jag den från Tivoli Audio. Kostar en slant men ack så bra ljud! :)

2008-01-15 @ 19:08:10
URL: http://romanov.blogg.se
Postat av: Johanna

Själv äger jag den från Tivoli Audio. Kostar en slant men ack så bra ljud! :)

2008-01-15 @ 19:08:15
URL: http://romanov.blogg.se
Postat av: Malin

Hejsan! Vart köpte du denna radion. Vill såååå gärna ha
en Tivoli Audio men de är så dyra. En sådan som du har hade passat bra. Hur stor är den ungefär? Jag såg några där för ett tag sedan men dom var så väldigt små. Är det bra drag i den, skojar bara. Är ljudet okej?

Vill med ha! Tack för tipset. Kram & godnatt

2008-01-15 @ 22:46:00
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se
Postat av: Sandra

Roligt att du kikat in på min blogg. Rolig blogg du har. Jag lägger genast till dig som länk. Jag tycker den träfärgade radion duger minst lika bra som den andra. En sån måste jag införskaffa. Hälsningar Sandra

2008-01-18 @ 22:49:45
URL: http://hemochinredning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0