Födelsedag på IKEA

Och så var man 22 år och, visst, det känns ju lustigt att skriva det men jag måste säga att jag känner mig inte ett dugg annorlunda..=) Inte som man gjorde när man fyllde 10 eller 18.. Då var man VÄLDIGT märkvärdig!

Karlsson föreslog att vi kunde åka till IKEA på min födelsedag eftersom han tog ledigt från jobbet. Och jag var ju inte sen med att tacka nej. Vi planerade även att åka EM så det gjorde vi också. Och så passade vi på att åka till Lammhult också! Blev en runda på Svenssons där.

Så 7 timmar senare och några tusen fattigare kom vi hem helt trötta och stressade men lyckliga. Tårtan fick vi med oss i farten och sen kom min familj och två kompisar. Vi satt och åt och bara myste. Vi gick och lade oss 02.00 utan att ens ha rört de 2 fulla IKEA-kassarna vi fick med oss hem.

Ett dygn senare, alltså nu, står fortfarande en kasse full med kronljus, stekspadar, förkläden och sådant som måste plockas in men som inte är lika roligt som att plocka upp. Så här visar jag det jag orkat plocka upp än så länge. Imorgon visar jag vad jag köpte till "kontoret". Köpte nämligen lite tyg till kuddarna så jag vill hellre visa ett kuddfodral på en kudde än en kudde och lite snedklippt tyg.

En perfekt födelsedag enligt min mening... Hade jag bara inte envisats med att jag skulle sova ut LÄNGE på min födelsedag så hade det ju inte blivit lika stressigt.. Men nu vet jag det till nästa år! Trevlig fredag allihopa!



image351

image352


Mysig och god liten varelse som jag räddade från konditoriet. Tänk om den hade fått stå där och ruttna, jag var ju bara tvungen att hjälpa den!

image353

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, jesus vad fint det blev när du riktade
lampan mot blomman så det skuggas mot väggen/taket!

Skulle du vilja lägga in mer bilder på hur du har ställt blomman, vinklat lampan och så?

Och gärna en bild på hela rummet när det är mörkt i rummet och skuggan syns :D

2008-05-27 @ 19:07:01
URL: http://idaohlsson.blogg.se
Postat av: Mikaeltomine

Wonderful site. Please continue this great public service.

2010-06-24 @ 10:33:01
URL: http://mikaeltomine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0