Jävlar i havet!

Nu ska det målas om!

Ok, jag ska berätta hur det började... Jag och Karlsson satt i vardagsrummet en timme innan han skulle sticka till jobbet.. Jag får helt plötsligt för mig att köket skulle bli väldigt fint om man målade det vitt.. (köket och dess fönster ligger mot norr så det är ganska mörkt).. Karlsson håller med men han säger att det får bli ett senare projekt..

Jag föreslår då att JAG kan fixa det ikväll.. Då skäller han lite på mig och säger att det är bäst att vi gör det tillsammans, det vill säga att jag inte får göra ett skit. Och det här mina vänner, bevisar hur envisa vi stenbockar kan vara.. Att jag minsan blir förolämpad och tänker visa att jag behöver då ingen man för att fixa vissa saker i hemmet..

Så bara för det.. så har jag varit och köpt färg nu.. efter att Karlsson åkte till jobbet förstås. Han tror ju inte att jag kan vara noggrann.. Men viktigast är nog att det ska bli kul och att jag kommer att bevisa för MIG SJÄLV att jag faktiskt kan. =)  (Hallå.. hur svårt kan det vara att måla egentligen?)

Så här ser det ut i detta ögonblick... jag återkommer senare eller imorgon med bilder... Och jo förresten.. jag fick inte jobbet på Åhléns. Tänker inte kommentera det så mycket mer men kan ju säga att jag inte är besviken eller ledsen på något sätt.. Det var lärorikt och det är bara att ta sig i kragen och söka nya jobb.. Men sysslolös blir jag aldrig.. Jag har redan några jobbtillfällen från andra arbetsplatser. =)

image346

image347

image348

Kommentarer
Postat av: Linda

Det blir säkert snyggt med vitt!!

2008-01-08 @ 21:52:54
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: DD

Tyckr det är helt klart läckert med både grått och vitt och svart. Provat RÖTT nån gång??? EN liten färklick rött gör att det gråa/vita/svarta blir så mycket mer framträdande.

Tack för ditt fina inlägg på min blogg. Visst är det för bedrövligt med dessa bloggar som har inget alls vettigt att komma med? Dom bloggar för att ha ett liv. Vi andra bloggar för att vi har ett liv att berätta om.

Lycka till gumman. KRAM!

2008-01-09 @ 14:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0