Nyårsdukning

Åhh nu har jag inte skrivit på några dagar... och jag ser att det har varit en del och kikat på min blogg iallafall... Får lite dåligt samvete över att jag inte uppdaterat så bra.

Men nu ska ni få lite nytt o kika på.

Uppdatering angående jobbet på Åhléns: Jag har fortfarande inte fått något svar.. de kanske tyckte att vi var så dåliga att de har tagit in nya sökande.. haha.. nej jag vet faktiskt inte.. lite drygt bara.. på måndag ska jag ut o söka jobb iallafall, jag kan ju inte sitta och vänta på svar hur länge som helst.

På nyårsafton tog vi det väldigt lugnt, jag drack ingenting och Karlsson tog 2-3 öl. Vi hade ett par kompisar över och åt god mat och satt och myste och pratade. Riktigt skönt faktiskt!

Jag köpte lite nytt från Åhléns.. men det kommer i nästa inägg.. ville fokusera på dukningen och maten denna gången..

Ursäkta de suddiga bilderna.. kan inte med alla inställningar på kameran.

image331

image332

image334

       



Köttfärsfylld långfranska

image338

Det här bjöd vi på under nyårsaftonskvällen.
Till dessert blev det glas med fruktcoctail och persikohalvor (o chokladsås förstås)

Har väl inget direkt recept på detta.. men den är väldigt lätt att göra och alla som har smakat det har varit väldigt positivt inställda.. Kan även tänka mig att barn gillar den.

* Gör köttfärsås (ca 400-500 g köttfärs) så som du gillar den bäst. Den får dock inte vara för rinnig och jag brukar ha krossade tomater i och hoppa över grädde.
* Sen är det dags att skära bort toppen på långfranskan och gröpa ur innehållet.
* Varva sedan köttfärsås, riven ost, köttfärssås och slutligen med ost.
* Lägg på toppen igen och lägg riven ost över.
* In i ugnen i 15 minuter på ca 175 grader
*Servera med grönsaker, sallad och gärna tsatsiki så att det inte blir för torrt!

En "limpa" brukar ge 4 stycken lagom portioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0