Sketchup - 3D program.

Jag vill tipsa om ett program till datorn som heter Sketchup. Jag har använt mig mycket av det programmet.. Många skolarbeten är illustrerade i detta programmet och det har använts mycket privat. Det är jättebra om man funderar på att göra om något rum och vill illustrera hur det kan tänkas att se ut. På detta sättet kan man flytta runt möbler och prova hur olika kombinationer ser ut i rummet och om det blir för trångt eller inte.

Nu är det ju så att jag har fått utbildning i detta programmet.. Jag kan tänka mig att det kan vara svårt att komma igång på egen hand.. Men genom att testa sig fram och leka och fråga så lär man ju sig!
Programmet går att ladda ner gratis på Sketchups hemsida.. Välj INTE den som heter Pro.. eftersom du bara får ha den i 8 timmar. Den som heter Google Sketchup 6 är helt gratis.

Sen kan det vara bra att ladda ner komponenter (färdiga möbler m.m.) så att man kan börja leka dessa hittar du här.. Architecture är den viktigaste. Gå in på "window" + "components" för att hitta dem.

Här är lite bilder på sådant jag själv gjort.

Skolarbeten

image367

image368


     
     
Privata

image366

image375

        

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad duktig du är! jag satt och kikade igårkväll. Har inte kommit långt, men börjar förstå litegranna iallafall. Tack för tipset! :)

2008-01-20 @ 15:46:01
URL: http://www.modeblogg.adnic.com
Postat av: Malin

Åhhh du är riktigt skicklig ju. Det programmet måste jag kolla in...superkul ju. Hur får du in stolar och sånt? Finn där färdiga möbler eller ritar man dem själv? Kram

2008-01-21 @ 10:56:45
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: Malin

Åhhh förlåt slutade läsa vid länken då jag klickade på den och började ladda ner:P Men nu vet jag. TACK! Kram

2008-01-27 @ 00:07:25
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0