IKEA + The Sims = sant

Har jag berättat att jag är ett The-Sims-Freak?
Tja, nu vet ni det iallafall.. Detta är ett spel jag aldrig tröttnar på. Kan sitta i timmar och spela och jag vet inte varför.. När jag var liten gillade jag att leka själv ibland, jag gick runt för mig själv och pratade. Målade upp bilder i huvudet och gjorde olika röster i en dialog. Ibland satt jag även och ritade, ritade på ett sånt där 1 kg block med A4 papper. Och pratade samtidgt. Ordet fantasi fick en helt annan innebörd när jag kunde måla upp scener hur jag ville.

Jag hade sånna där kinderäggskrokodiler som man samlade på hemma. Jag brukade ta bigpack lådor och fylla med sand, sen gjorde jag varje krokodils hus genom att med enorm fingertoppskänsla göra små trappor i sanden, sängar som jag gjorde av gräs, osv. Det var mitt dockskåp för mina föräldrar hade inte råd att köpa ett riktigt.
När lekis köpte in ett dockskåp kan ni förstå vem som satt där mest.

Man kan säga att The sims spelet är nya generationens dockskåp =) och jag vägrar ju att bli vuxen så det passar mig alldeles utmärkt!!
SÅ, nu har ni lärt känna en del av min barndom också.. =) The Sims har i samarbete med IKEA gjort en expansion där man kan inreda med IKEAmöbler i spelet.. Alltid kul att kombinera nöje med nöje =D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0