Oväntat "besök"?

Det hände en läskig sak igår natt. Jag och Karlsson har dragit in lilla TV:n i sovrummet och DVD:n. Där har vi legat vissa kvällar och tittat på film innan det blivit dags för att somna...

Så igår natt så somnade vi. Karlsson somnade lite oroligt eftersom han dagen innan gjort en mindre bra affär med ett par fälgar. Detta betyder att han brukar vakna några gånger per natt eller prata i sömnen. Hur som helst så vaknar jag av att han sätter sig upp med ett ryck i sängen och andas tungt. Jag ska precis (som jag brukar göra) "tröstande" säga att det bara är en mardröm när DVD:n sätts igång. Vi reagerar båda samtidigt genom att hålla andan. Så sitter vi i vad som känns som evigheter utan att säga ett ord till varandra.

Till slut tänder Karlsson lampan på sin sida och tittar på mig. Jag börjar titta runtomkring mig i sängen för att kolla så inte jag låg på kontrollen. Han säger då: "Den ligger på DVD:n". Mycket riktigt ser jag att kontrollen ligger på DVD:n så ingen av oss hade kunnat komma åt den. Livrädd är jag, i ett vaket men sömnigt tillstånd och vägrar att sova i mörkt rum resten av natten.

Någon timme senare vaknar jag av att Karlsson sätter sig upp igen i ett ryck. "vad är det?" frågar jag. "Schhh! det knackar på dörren!". Vi sitter där en stund, jag med hjärtat i halsgropen, och lyssnar. Karlsson går upp och tittar. Ingen där. Jag sover inte en blund den natten.

Nu är det ju så att det finns en alternativ lösning på det här... Vi kan ha råkat sätta DVD:n på timer på något märkligt sätt. Jag har kollat nu i efterhand och det finns ingen timerknapp utan jag antar att man måste in i någon slags meny, hur det nu skulle ha gått till vet jag inte.
Knackningen kan ha varit en dröm Karlsson hade.

Ändå tyckte jag i den stunden att det var jääääävligt läskigt och kunde som sagt var inte sova på hela natten.
Usch!! Har ni varit med om något sånt??
Ni kanske tror att jag är helt knäpp nu men har ni någonsin vaknat upp kallsvettiga ur en läskig dröm och sedan berättar drömmen och inte alls tycker att det låter så läskigt som det var då? Så känns det för mig just nu =)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fy så läskigt... Jag brukar egentligen inte tro på "övernaturliga" saker, men ibland undrar man ju.

Natten innan vår älsta tjej blev inlagd i Umeå ( vet ej hur uppdaterad du är, men där fick vi veta att hon har cancer) så startade vår högtalartelefon av sig själv... Bara sådär, kl 03.30... Hmmm

Såhär i efterhand tänker jag att det var en " varningsignal"...

Vad ska man tro???

Hoppas du får sova lugnt i natt

Kram

2008-07-22 @ 19:59:26
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Helena på ROOM & serve

Hjälp, jag kollade på mannen som talar med andar en natt och blev helnojjig :)

2008-07-22 @ 21:41:31
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ursch vad läskigt! Jag hade nog inte somnat om i första taget.

2008-07-22 @ 22:43:04
URL: http://tjohalia.se
Postat av: dahlarna

När det är mörker & läskiga ljud inblandat, då duger jag inte ens att hänga i julgranen... Förstår att ni måste ha blivit superrädda. Hoppas att det finns en vanlig förklaring till det hela! TA HAND OM ER!! KRAM!

2008-07-22 @ 23:11:28
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0