Kreativitetssjukan

Jag försöker alltid vara kreativ, vart jag än är. Men ibland får jag kreativitetssjukan vilket får mig att desperat leta efter nya saker att göra. Det har jag fått i helgen. Först målade jag väggen. Sen helt plötsligt kom en impuls och jag plockade ner vår röda tavla från sovrummet som jag målade förra året och började måla över den. Jag gick ut i förrådet och försökte hitta "verktyg" som jag kunde använda till mitt nya verk.

Så jag hittade överbliven tapet med medaljongmönster och lite wellpapp... Här är resultatet.

Före


Efter
Det står en text till vänster som lyder: "Fundamentum bonum, futura optima" vilket på latin betyder "God grund, bästa framtid". Jag målade en svart remsa till vänster, lät den torka, sen målade jag vitt över och innan den vita färgen torkade så "ristade" jag in texten med baksidan av en pensel. På så sätt lyser den svarta färgen igenom och texten blir svart.



Jag lät den röda färgen lysa igenom på vissa ställen.

Jag tejpade fast tapeten mot sidan av tavlan och fyllde i mönstret på tapeten. Sen vände jag bara över tapeten på tavlan och pressade.

Jag målade lite i taget så att färgen på tapeten inte skulle hinna torka


De svarta ränderna uppe till höger fick jag genom att måla på den räffliga sidan av wellpapp och sedan pressa mot tavlan

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jösses vilket pyssel! Men snyggt blev det!

2008-06-09 @ 13:51:39
URL: http://blushie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Du är ju en tusenkonstnär!!



Vi har bara legat i poolen hela helgen,

på sen uppblåsbar-plastmadrass och gassat

i solen. Men...vi har ju inte gjort ngt

annat på sex år än fixat ute och inne på

vårt 30-tals hus. Vi börjar nog igen nästa

helg igen. Ska bara hyra en skylift först.

2008-06-09 @ 15:28:40
Postat av: Malin

Wow vilket konstverk! VÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT FINT! Du ska inte måla ihop en hög till konstrundan?:P

2008-06-09 @ 16:06:22
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nej men himmel vad snygg tavlan är!!!! Skulle verkligen kunna betalt en mängd pengar för den där hörre du!

2008-06-09 @ 20:17:09
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: Petra

shit, vad snygg den blev.

Vilken konstnär det bor i dig.



kram

2008-06-09 @ 20:18:52
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: helen

otroligt fint! det kallar jag kreativt.

2008-06-09 @ 22:01:50
Postat av: Ulrika

Det är hur snyggt som helst,nu vet jag vad jag vill ha på väggarna.

2008-06-09 @ 22:10:23
Postat av: Sandra

Vad fint det blev! Vilken smart idé att att använda tapeten, kram Sandra

2008-06-09 @ 23:11:26
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Nää vad cooola! Duktig du är!!!



Jag e med sån som trivs bäst med att vara kreativ. Då mår jag som firren i plurret.



Kram kram

2008-06-10 @ 08:43:10
Postat av: pia

vad duktig du är och vad fint ni gjort i hallen me:) jättejättejättejättejättefint!!!!

kramis

2008-06-10 @ 22:51:53
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0