Att bli smittad..

..av andras humör tycker jag är ganska vanligt.. Jag blir alltid det iallafall. Sen finns det även sådana olyckliga idioter som bara blir surare när andra är glada.. Alla känner nog till några sådana.. Själv håller jag mig gärna undan från sådana människor. Jag anser att de är giftiga för ens välbefinnande =D

Jag älskar människor som skrattar mycket. Hade två klasskompisar på universitetet som skrattade jämt och åt allting! De är helt underbara! Man blev så glad i hela kroppen. Jag är också en sån som skrattar mycket. Jag tramsar mycket och har väl alltid varit lite av en clown.. Folk får gärna skratta åt mig och med mig. Förr i tiden skrattade jag inte så mycket åt andra. Jag var så van vid att folk skrattade åt MIG och när någon annan sa något roligt gick all min energi åt att försöka såga något roligare. Ganska tragiskt faktiskt och inte så schysst.

MEN! Det går faktiskt att öva upp detta.. När jag var i Linköping på praktik bodde jag hos mina föräldrars vänner. Denna kvinna fnissade jämt åt allting och tramsade mycket! Jag spenderade mycket tid med henne och tillslut började jag också att fnissa bara för att det kändes pinsamt att jag aldrig skrattade åt det hon sa. Först kändes det ansträngt och falskt.. Men bara efter någon vecka märkte jag att det kom naturligt. Och nu fnissar jag åt allt och alla och det känns så himla skönt!

Idag innan Karlsson gick till jobbet (jobbar kväll) så var han på så himla gott humör!! Inte för att han brukar vara på dåligt humör.. Men idag såg man verkligen i hans ögon att han var glad och mådde bra! Varför vet jag inte. Vi vaknade båda på gott humör och låg och kliade varandra på ryggen innan vi gick upp. SOlen har även varit framme idag och det har varit många plusgrader ute. Och det var så fint att se denna glädjen och den fyllde liksom upp mig med glädje också.. Så idag är jag riktigt nöjd!

Just nu är det ganska dåligt med inredningsbilder från min sida.. VI har lite planer på att bygga ut ett tak över entrén så det blir inte så mycket handlande just nu.. Kan visa bilder  imorgon på det... Här bjuder jag på en liten fix idé jag fick igår... Istället för att ha både fruktskål och blommor på bordet.......


image465

Nu börjar något inredningsprogram har jag för mig.. vet inte vilket men ska lägga mig i soffan och mysa nu..
ha en mysig kväll alla och var glädjespridare!

Kommentarer
Postat av: Maja

Håller med om att omge sig med människor man tycker och som sprider positiv glädje gör dagen betydligt mycket bättre. Är lättare att inte ta åt sig av mindre positiva människor då! =) Ha en skön kväll, kram Maja

2008-03-03 @ 20:22:13
URL: http://cactusvit.blogg.se
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej! Vilket bra inlägg. Håller med dig om att det är bäst att hålla sig borta från sådana "energitjuvar". Helt klart påverkas man av sådana typer och de är som du skriver giftiga för ens välbefinnande.

Sen känner jag igen mig i "clowngrejjen", jag har med varit den typen. Och är väl lite fortfarande men jag är inte sådan som måste ta stor plats jämt utan låter även andra göra det. :) Jag är fylld av humor & skojar gärna & ofta. Humor är nog bland de viktigaste som finns i livet. :) Det hjälper en också när det känns motigt. Jag har en tendens att kunna skoja i bland även i "eländet". :) Om det int eär "för" eländigt såklart. Men i bland kan det bli lite komiskt av dåliga saker med. Jag är tex rätt förvirrad & kan vara lite glömsk, då brukar jag skoja att det är tur att huvudet sitter fast. ;) Annars hade jag väl förlagt det någonstans.

Nä nu ska jag inte tröka ut dig mer. :) Ha en hyvens dag!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0