Bland det mysigaste jag vet..

..är att vakna, inte av väckarklockan, utan av att höra hur regnet slår mot fönstret. Och där ligger man ihopkurrad mellan de nytvättade bäddlakanen och bara myser och tänker och vet att man kan somna om igen. (visst lät jag romantisk för en gångs skull?)

Som sagt så har det regnat från och till hela förmiddagen. Och det är nästan som att vädret retas med mig. Det regnar, sen kommer solen, jag kikar ut genom fönstret och börjar fundera på att ta en promenad, det börjar regna igen. Så har det hållit på i några timmar nu. Kanske hinner jag ta en runda senare. Jag behöver ju inte ha dåligt samvete eftersom jag gick två promenixer igår på sammanlagt 2 timmar.

Förresten så tycker jag att det är på tiden att det regnar lite. Vi har kalkat gräsmattan och det behövdes lite regn för att lösa upp kalken och få ner den i jorden ordentligt. Nåja, jag ska väl inte hurra för mycket eftersom Växjö är en av Sveriges regnigaste städer. Jag kommer att få äta upp mina ord. Hur är vädret hos er?


image499



Uppdatering: Nu snöar det.. Någon annan som också tycker att detta är mysko?

Kommentarer
Postat av: Johanna

När det regnar är det mysigt att bara ligga kvar i sängen. Eller krypa ner under en filt i soffan och kolla på film. Här är det mulet, men inget regn.

2008-03-12 @ 14:09:35
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Mia

ja du har helt rätt, det finns inget mysigare än att vakna upp till regnet som slår mot fönsterrutan, mysigt! här är det oxå regn, det har varit dimma och mulet hela dagen, nu på eftermiddagen började det regna och det gör det fortf, ett perfekt väder för att krypa upp i soffan med en kopp te och kolla på tv.

2008-03-12 @ 18:34:55
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se
Postat av: Hermanntirill

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

2009-09-16 @ 10:38:33
URL: http://hermanntirill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0