Datarummet

Datarummet är vårt minsta sovrum på 8,5 kvadrat. Detta rum vill jag göra om.. Inte drastiskt men köpa/lägga till lite saker. Exempelvis vill jag byta ut "hurtsen" mot en lägre, svart bokhylla som löper längs med hela den väggen. Den väggen vill jag även måla vit (se gör-aldrig-såhär-tips på sista bilden). Bokhyllan jag tänkt köpa heter BESTÅ från IKEA. Över denna bokhylla vill jag sätta upp Karlssons pappas gamla svartvita tavlor över Stortorget och Domkyrkan i Växjö under början av 1900-talet.
Över skrivbordet (på den vita väggen över dataskärmen) vill jag få upp någon form av hylla/tavellist/klocka. Sen LITE "lull-lull" också förstås.


image494

Väggen nedan ska målas vit.

image495

image496

image497



Gör-aldrig-så-här-tipset

När vi flyttade in var detta rum redan tapetserat. Häftig tapet tänkte vi! Jag kanske inte hade valt just denna tapet eftersom jag nästan blir lite yr av den. Men den duger och kommer inte att bytas ut (för tillfället). 
Det största misstaget de gjorde med tapeten är att den satte den som två fondväggar på motsatta väggar. Rummet, som redan är ganska litet, känns ännu mindre och effekten man får av att göra så här är att det känns trångt i rummet. Det känns som om väggarna är påväg inåt mot varandra. Därför ska jag måla den högra väggen vit och behålla den andra fondväggen. Men om man vill ha ett trångt rum och inte har Klaustrofobi så är detta helt rätt sätt att gå tillväga =)

image498

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det kommer nog bli bra med en vit vägg till höger istället, för rummet kändes väldigt smalt!

2008-03-11 @ 17:26:02
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: helen

ibörjan tänkte jag "va måla över den fina tapeten med vitt" men sen när jag såg att det var dubbla fondväggar förstod jag genast vad du menade. kommer nog bli riktigt bra.

2008-03-11 @ 17:31:04
Postat av: Sandra

Kan tänka mig att det kommer att bli riktigt fint! Oj du har helt rätt i att rummet upplevs som mindre. Kram

2008-03-11 @ 18:14:26
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Linda P

Hejhopp! Väggen i sovrummet är vit. Den ser nog bara blå ut på bilden. En mysig kväll hoppas jag att ni också haft. Säg till din gubbe att han inte får störa när du håller på med så viktiga grejor som att skriva till mig ;) Imorgon blir vi nog klara med köks-make-overn. Kuuuuuul! Din planer för arbetsrummet låter jättetrevliga. Du har absolut rätt i det där med att måla en väggen vi men kul att du låter den andra vara kvar som fond. Tapeten är snygg tycker jag!!

2008-03-11 @ 23:11:49
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Kristina

Skitsnyggt datarum! Det är ungefär så jag vill ha det sen också :) hihi. Kram

2008-03-12 @ 14:33:42
URL: http://xtina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0