Effektiv dag!

Hoho mina vänner! Vill börja med att säga att det är INTE lyckost mig som varit "ledig" idag (arbetslös) utan att det är lyckost er som har jobb!! Men nu har jag ringt till Manpower och ska ner på intervju på torsdag och se om det finns något som passar mig. Sen ska jag ringa och lämna CV på några ställen. Detta försöker jag hinna med imorgon efter tandläkartiden. Hoppas jag inte har några hål i tänderna.. känner inte att jag vill lägga pengar på det just nu.. Men visst, måste jag så måste jag. Tänderna måste man ta hand om.. vi får ju inga fler =) Måste även tillägga att jag faktiskt tycker att det är mysigt att gå till tandläkaren.. Tvekade innan jag skrev det. Ni tycker väl att jag är helt tokig nu! =D  Men det är lite typsikt mig faktiskt. haha!

Fick ett önskemål om att visa lite mer trädgårdsbilder.. Kul! Trodde inte att det var intressant. Synd att solen inte kom till sin rätt på bilderna. Den kikade bara fram stundtals idag och det hade gjort bilderna finare.. men jag kunde ju inte springa ut med kameran i högsta hugg så fort den kikade fram lite. Jag visar bara några åt gången.. Det blir för mycket på en gång annars!



Här är vår grill.. Vi hann inte inviga den i höstas eftersom vi hade för mycket att göra. Vi har precis tagit bort häcken som var bakom grillen. Det hela såg bara konstigt ut och eftersom grannen har en fin hög "häck" så kändes det onödigt att ha dubbelt. Nu ser det enklare och renare ut på något sätt. Köpte gräsfrön idag så imorgon blir det till att så. 

image490



 

Underbart med plommonträd! Men jag vet inte varför de placerade grillen så nära och det stör mig lite att de inte står bredvid varandra.. Det är väl bara jag som är tramsig och märker sådana detaljer. Till höger skymtar man trädgårdslandet.
image491


 

I trädgårdslandet finns gräslök, någon annan form av lök, okända örter och smultron. Här ska även dill, persilja och rabarber få plats.. hoppas jag. I mitten av landet ska jag lägga stenplattor som en gång.
image492


Smultronraden är min favorit. Längst bort i raden har jag planterat min planta med VITA smultron som jag fick från universitetet när jag tog min examen.
image493

Kommentarer
Postat av: helen

kan tänka mig hur mysigt det kommer bli i trädgården till sommaren! i mina föräldrars hus, huset där jag har växt upp, är det en stor gräsmatta och mamma har ett trädgårdsland med morötter, potatis, rabarber, jordgubbar, smultron och lite diverse blommor i ena kanten. sen finns det äppleträd, päronträd och körsbärsträd (hade ett plommonträd men getingarna älskade det så det sågades ner) när jag kommer hem till mamma & pappa på sommaren brukar jag ta en handduk och lägga mig och läsa på gräset, visst man kan ligga på en solstol på altanen men jag gillar att kunna dra fingrarna genom gräset när jag känner för det och med två lössläppta hundar som springer fram till en och vilar med en på handduken är känslan oslagbar. verkar vara ett superfint hus ni har köpt, att det är hemtrevligt och snyggt inomhus råder ingen tvekan om och ni kan ju verkligen växa i huset också, med vinden som går att göra om och jag vet inte om ni har tänkt på det eller om tomten blir för liten, man kan ju bygga ut huset! gjorde mina föräldrar också. längtar tills hus blir mitt projekt men just nu är jag relativt nyinflyttad med killen i en trea. kramar!

2008-03-10 @ 21:03:05
Postat av: Sandra

Så roligt att se trädgårdsbilder! Vad mysigt att ha både grill och trädgårdsland :) Kram

2008-03-10 @ 22:48:44
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Albertedel

Thank you for the resources. Keep up the good work!

2009-01-13 @ 20:36:30
URL: http://albertedel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0