God kväll

Har precis myst och tittat på film med min älskling. Vi är båda trötta så därför tror jag inte att det blir någon sen kväll ikväll. Melodifestivalen hoppade vi över. Varken jag eller Karlsson har varit särskilt intresserade av det någon gång. Jag blir bara otålig eftersom jag tycker att 80% av bidragen är riktigt dåliga. De andra 20 procenten är enbart underhållande men ingen musik jag gillar. Trots detta sätter sig dessa låtar på hjärnan som tuggummi, märkligt...

Vädret har varit instabilt de senaste dagarna. Häromdagen snöade det. Snöflingorna var enorma stora som jordgubbar och vissa lika stora som RIKTIGT stora jordgubbar =) Det har regnat en del och solen kommer fram då och då, idag var det 7+ grader. Det regnade samtidgt som solen sken, vackert. Två regnbågar fick vi se precis jämte varandra.

Nu är entréprojektet riktigt nära. Byggaren är redo om ca 3 veckor och nu börjar vi planera för framsidan av huset. Eventuellt ska vi lägga nya plattor och ta bort en del av häcken och öppna upp. Göra riktigt fint. Men detta kostar både tid och pengar. Imorgon ska jag sitta och planera i sketchup hur det skulle kunna komma att se ut på framsidan. Vi måste ju ha någon slags ritning. Så mycket idéer man har men så svårt att få ner det på papper.

Mami och syskonen sov över här inatt. De håller på och fixar en fuktskada i mamis lägenhet så därför sov de här. Där ska de lägga nya golv, köket ska tapetseras och luckorna bytas. Och gissa vem hon rådfrågar då? =) Det ska bli riktigt kul att inreda hennes kök! Hursomhelst så tyckte jag att det var riktigt mysigt att ha dom här. Älskar mina syskon över allt annat! De blir stora för fort! Syster fyller 15 och brorsan 13. Helt sjukt. kommer ihåg när man själv var i den åldern och man tyckte att man var så vuxen. Men de kommer alltid att vara små i mina ögon.

Ni får ha en fortsatt trevlig helg! På måndag ska jag jobba och ser fram emot det! Äntligen dags att bli sysselsatt tjäna lite pengar!


image509

image510

image511

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0