Grattis i förskott

Inatt sov min mami och bror här efter vissa omständigheter.. Imorse vaknade jag 8.30 och hade ingen lust att sova mer. Så jag gick upp och kände att det var lite kyligt.. så jag gick ut i pyjamas (shame on me) och hämtade ved i garaget och tände upp en brasa. Därefter dukade jag fram alla pålägg, bröd, flingor, te m.m. som jag kunde hitta, kokade upp vatten och rusade in i gästrummet och slängde mig i morsans säng! Gissa om hon gnällde! Min bror tittade upp som en sömnig mullvad och log mot mig. Jag låg och myste en stund. Sen säger jag: "Upp med er! Frukosten är serverad!"

Underbar nostalgi från tiden då jag bodde hemma. Fast då var det snarare resten av familjen som rusade in i mitt sovrum då de ansåg att jag sovit för länge =)

Idag var vi och firade Karlsson födelsedag hos hans mami + man. Hans moster + man var också där. Han fyller år på tisdag egentligen (1 april.. ja jag vet vad ni tänker) men firades idag. Där serverades det fläskstek med potatis, sås, blomkål, kokta morötter, sparris, riktig god sallad och champinjoner.. Åhh jag åt tills jag nästan sprack!! För att inte tala om den goda efterrätten mostern hade gjort! Vi hade supertrevligt och satt och gapskrattade åt allt möjligt!! 

Karlsson fick motta en fin skulptur och färgglada tulpaner med en somrig vas! Även present från moster fick han. Jag spillde (som vanligt) sås på min vita tröja.. Varför händer detta ALLTID när man har vita tröjor?? Hursomhelst så var den tvungen att läggas i blöt så jag frågade om jag fick låna en tröja av min svärmor.. Jag fick låna en illgrön långärmad tröja.. mycket fin och den fick jag behålla! Inte nog med det så skickar hon med två olika sorters bröd, en bok om Färg och inredning och maten som blev över från middagen.. Rena skattkammaren! Hon är för givmild min svärmor. Tycker om henne jättemycket! Inte pågrund av hennes givmildhet förstås hon är så rolig och kärleksfull! En mycket rar kvinna!

image524

image527


image523

Ikväll har vi bara myst framför brasan med täcken och kuddar och tittat på film. Klockan är nu 22.20 och vi ska strax hoppa i säng.. Trötta är vi båda två och det ska bli så skönt att krypa ner i en kall säng nu när man värmt upp sig för mycket framför brasan! Förresten! 100 unika besökare i onsdags! Gissa om jag är överlycklig?!!

Var rädd om dig syster-yster bullsmet, Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: jossan

ha en bra kväll:)

2008-03-29 @ 22:33:17
URL: http://monamourr.blogg.se
Postat av: Sandra

åh vad jag älskar tulpaner!! :)

2008-04-12 @ 01:02:30
URL: http://srowsin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0