Lite mer trädgård

Hej och hopp! Tack för fina kommentarer!
Helene: Jag ska försöka ge lite introduktioner till Sketchup.. Ska bara komma på ett vettigt sätt att instruera =)

Jag ringde och avbokade tiden hos "psykologen".. Tji fick hon! Och igår på affärspresentationen sa jag ifrån att "Nej, jag vill inte skriva in mig.. jag är mer intresserad av att köpa produkterna själv. Finner jag intresse för att sälja senare så kontaktar jag dig!" Det var jobbigt men det kändes så skönt efteråt! Måste säga att Karlsson har hjälpt mig mycket med att lära mig att säga NEJ.. Innan var jag sämre på det. Men jag lär mig! =D

Här följer lite bilder på altanen och vad som finns runt den. Älskar vår altan och längtar tills man får shoppa lite trädgårdsmöbler och göra det fint! Som ni ser så har vi insyn från andra hus på baksidan av huset. Vi har insyn från nästan alla håll. Detta är dock inget som stör oss än så länge.. Vi kommer att låta häcken växa till sig lite på baksidan får att få lite privat i trädgården.. Men samtidigt känns det tryggt.. Risken är nog ganska liten att någon vågar sig in i vårt hus =)

image501

Rosor, vårlökar och lite annat längs altanen.

image502

"Längan" fortsätter runt hörnet. Här växer buskar, vårlökar och ser ni vad som växer längst bort??

image503

TULPANER!!! Tror jag.. eller??

image504

Nu måste jag rusa! Ska ha anställningsintervju på Manpower.. Jag berättar senare om det gick bra.. Annars berättar jag inte ett skit!! Okej då.. bara lite då =)


Uppdatering: De hade väl inget jobb till mig som riktigt passade mig. Vilket jag egentligen inte förväntade mig heller. Blev erbjuden ett jobb i Tingsryd ca 4 mil härifrån. Jag vet inte ens om jag vågar berätta vad det är för jobb men jag kan ju säga så här: Det är ett "fiskpinne-IQ-jobb" Det vill säga att vem som helst klarar det. Det är på begränsad tid till slutet av April. Jag känner att jag måste ha en inkomst så det får bli så sålänge =)

Kommentarer
Postat av: Anna

lycka till stjärnan :)

2008-03-13 @ 16:23:31
URL: http://newhill.blogg.se
Postat av: Johanna

Va mysigt att bo i hus med trädgård. Det är en av saker som jag saknar med lägenhet, att inte ha en trädgård. Lycka till på intervjun!

2008-03-13 @ 17:31:02
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: helen

hur länge har ni bott i huset nu? tänkte med tanke på att införskaffa utemöbler.. förtsa sommaren som kommer nu? andra?
lycka till med jobbet, nyfiken på vad det var för något.
...och tack för att du tar dig tid och hjälper till att förklara hur man gör med sketch up.

2008-03-13 @ 19:21:18
Postat av: Anne

Vilket mysigt hus ni har, jätte fin altan!

2008-03-13 @ 19:51:14
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Sandra

Svar: Liggande panel under fönsterna skulle säkert vara riktigt effektfullt. Skulle vara kul att se någon bild så man lättare kan föreställa sig det.

Så himla bra gjort av dig och vilken underbar altan ni
har! Var tvungen att visa Tommy också så han förstår att vi måste snabba oss med att skaffa hus :)

2008-03-13 @ 21:36:32
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Cladde

Helen: Vi flyttade in i höstas.. eller slutet av augusti bättre sagt. Så det kändes onödigt att köpa utemöbler då eftersom vi hade så mycket annat att tänka på och köpa just då. Altanen kom verkligen inte i första hand då.
Så nu har iv bott här i snart 7 månader. Så det blir första sommaren! Och invigning av grillen som jag skrev i tidigare inlägg

2008-03-13 @ 22:43:48
Postat av: Sandra

Svar: Nämen det missade jag förra gången jag kika på den bilden. Det såg helt klart läckert ut :)
Hihi jo Tommy är på att skaffa hus, men eftersom det blir flytt till Stockholm till hösten för våra framtida karriärers skull, så skulle jag tippa på att det är minst åtta år bort. Vet inte hur det ska gå ihop med att jag håller på att längta ihjäl mig efter hus, men den som väntar på något gott..

2008-03-14 @ 01:11:07
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Birgerdagny

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2009-01-14 @ 17:39:16
URL: http://birgerdagny.iblog.co.th
Postat av: Birgerdagny

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2009-01-14 @ 17:39:57
URL: http://birgerdagny.iblog.co.th

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0