Orikétips

Det blev inget mer skissande idag.. Karlssons mami ringde precis när jag hade skrivit klart inlägget och frågade om vi ville käka och sen åka och hälsa på hennes tvillingsyster. Detta ville vi så vi var inte hemma förrän flera timmar senare. Köpte ett par mysbyxor på Intersport. Ni vet sånna där i bomull som är jättepösiga med dragsko. Älskar att gå runt i sådana hemma men sedan mamma snodde mina har jag gått runt i leggins.. Vilket inte har varit världens vackraste syn. Men skönt! Sen tvättade vi jag bilen både utvändigt och invändigt. Så nu har jag bara myst hela kvällen och ser faktiskt fram emot att jobba och slita på ett kallt lager imorgon!

Jag är inne på Tjohalias blogg en hel del och hon visade ett jättesmart tips som jag bara MÅSTE visa vidare. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med min överblommade orkidé förrän jag fick detta tipset. Det är ju inte så att man har utrymme för att gömma undan "fula" växter. Så därför kan man köpa en plastorkidé (med bara stjälk och blommor) och sticka ner den i den överblommade orkidén. När den väl börjar blomma igen så tar man bara bort plastorkidén. Tummen upp för det tipset!


image513

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad roligt att du tyckte om tipset och att du nämner mig i din blogg :) Vad bra det blev, kram Sandra

2008-03-16 @ 23:27:36
URL: http://tjohalia.se
Postat av: helen

jättebra tips. jag tycker inte om den där ensamma pinnen som blir när orkidéen har blommat klart så jag har både slängt och skänkt dom till mamma. nu vet jag hur jag ska göra nästa gång.

2008-03-17 @ 18:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0