Påskharen kommer snart

Och jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Innan vi flyttade till hus gick jag runt och målade upp en bild framför mig om hurdan jag skulle bli som husfru (usch bara DET låter prestationsartat). När jag såg andra hus och hur fint de dekorerade utanför entrén vid påsk och jul fick mig att fantisera om att:

"sådan ska jag bli när jag flyttar till hus, jag ska vara en sådan som bakar bröd till jul, gör egen frestelse, hänger upp apelsiner i fönstret, går och plockar eget ris till påsk, gör min egen midsommarstång, är en utmärkt värdinna"


Yeah right!! Kan man få mer prestationsångest?? Nu när påsken närmar sig så undrar jag istället.. VILL jag påskdekorera?? Firar vi ens påsk? Visst jag gick påskkärring när jag var liten, köper påskägg till mina syskon och äter underbar frestelse hos Karlssons mamma.. Men att sätta plymer framför dörren så att det skär sig mot husets fasad bara för ATT.. Jag har inte ens barn att dela pysslandet med.. Jag får nästan ångest över det hela.. Försöker vara en "bra husfru" vad det nu innebär. Shit! och jag klagar redan.. jag har inte ens jobb eller barn än!!

Jaja.. vi får väl se vad det blir av både mig och påskpysslandet.. Såg några fula (söta) tuppar på city gross.. kanske köper jag dem och så får det va!! =) Här iallafall är två produkter från Cult Design som jag faktisk skulle kunna tänka mig att köpa.. bara för att de är SÅ MIN STIL =D



image469    image470

  


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe jo det är lätt att måla upp en bild på hur man vill ha det. Jag brukar inte fira påsk på något speciellt sätt och pyntar inte heller. Speciellt när man inte kommer att vara hemma. Fast de svarta ägget från Cult är jag grymt sugen på! Kram Sandra

2008-03-05 @ 23:47:33
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Malin Inpsiration&design

Min stil med. VILL HAAA! Ska kolla om jag hittar nåt snyggt påskpynt från Cult. Kram!!

2008-03-06 @ 09:40:52
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0