Sista readagen..

..för mig. Har jobbat helgen. Inget särskilt ansträngande precis. 12-16 båda dagar vilket innebar att det varken förstörde kväll eller morgon. Nu är jag sysslolös igen.. Hur länge ska det fortsätta? Jag börjar få smått panik och är redan inställd på att jag kommer att få jobba denna sommaren också.. Men vad spelar det för roll? Jag är ju van numera. Manpower kommer att ringa mig i veckan. Jag vill ha en fast och trygg inkomst. Sen hindrar ingenting mig från att söka jobb samtidigt. Men det funkar knappast att vara arbetslös när man bor i hus. Och jag är less på att gå hemma.

Det jag missade i helgen var att en kompis ringde och frågade om vi (jag och Karlsson) ville följa med och köra Go-cart. Jag jobbade ju då.. Synd eftersom jag aldrig kört go-cart och känner att jag vill testa det. Jag var en pojkflicka när jag var liten och gillar TV-spel, bilar, hemelektronik m.m. Blev så sugen på att köra lasergame helt plötsligt. Får en kick av det och måste faktiskt säga, utan att skryta ;-) att jag är ganska bra på det. Jag har kanske spelat 6 gånger totalt och 4 av gångerna har jag fått högst poäng (vilket inneburit att jag slagit grabbarna på fingrarna hehe). När det blir lite varmare ute ska jag definitivt testa paintball. Har aldrig testat det och har hört att det kan göra j*vligt ont!! Det är verkligen JAG att springa runt i en skog och smyga och skjuta (ok, misstolka inte det)

Nåja.. Inredning och dekoration kanske kan kallas min kvinnliga sida.
Grannarna var förbi idag med en blomma.. Verkligen jättegulliga! Vi var hos dem förrförra söndagen och pratade i 4 timmar! Trevligt när det kan vara så.. Men det kan vara svårt också.. hur nära kontakt vill man ha med sina grannar? Vart sätter man gränsen och hus? Hur är det för er?? Han är 42 och hon är 32 år och de har två barn. Visst åldern är ju aldrig något hinder men med tanke på att jag är 22 år så finns det ju lite skillnader i intressen och livssituationer. Men som sagt.. det är alltid trevligt med sociala grannar.

image464

Tack för alla fina tips jag fick angående köket!! Nu gav ni mig ännu mer beslutsångest! =) haha! Men jag bad ju om det eller hur? Jag uppdaterar angående mitt beslut så småningom..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket gullig gest av dina grannar! Har själv haft oturen att få dåliga grannar, det slutade med att hon hotade att ha ihjäl våra katter och låste in en av dom förrådet. Ursch blir arg bara jag tänker på det.

2008-03-02 @ 22:49:50
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Malin

Jo det går bra med pluggandet. Ja det är en distanskurs, så jag är inte så hemma i växjö. Vad bra att du tyckte jag fångat sommarkänslan! Kram

2008-03-03 @ 11:24:20
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: MO

Gulliga grannar, men förstår dilemmat, har man barn i ungefär samma åldrar brukar det alltid lösa sig, men har det ena paret inte barn o de andra, då blir det lite knepigare. Som våra grannar, de fick barn (tvillingar) för snart tre år sedan...o de är ganska livliga (milt sagt), mina barn börjar bli större o man kan sitta o umgås, äta o dricka i lugn o ro, det kan man inte med två ganska små barn...Vi har ju liksom redan varit i den situationen...sen är det ju skillnad på barn o barn, vissa gör/får ju göra lite som de vill, o det kan ju vara jobbigt, sen vissa är hur enkla lugna som helst...Hoppas du slipper jobba i sommar, kram

2008-03-03 @ 14:05:29
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: jenny

Tjusig blomdekoration.Snälla grannar ni verkar ha:) Våra grannar är trevliga men vi har inte så mycket med varann att göra, träffas när man är ute på gården och snackar en stund.Kram/jenny

2008-03-03 @ 18:00:01
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Johanna

Vilka fina blommor! Snällt av grannarna!

2008-03-03 @ 18:34:55
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0