Snälla..

..säg att jag inte är den enda i världen som har svårt att säga "NEJ". Ikväll ska jag på en sorts utbildning. Detta för att en bekant föreslog att jag kunde sälja ett företags produkter. Hon ville ge mig en introduktion så att jag kunde se hur det hela fungerar. Jag tackade "JA". Efter detta kände jag att "njäe detta är inget jag har tid med just nu. det är mycket som händer runtomkring mig och mitt yrkesliv är ovisst just nu". Detta sa jag till henne. Då tolkar hon det som att jag är intresserad av att göra detta senare så hon bokar en utbildning på två timmar ikväll. Hon skickar ett sms förra veckan och skriver: "Skulle vara bra om du kunde komma på affärspresentationen på onsdag oavsett hur du vill göra framöver".. Javisst, svarar jag.

Var hos min "psykolog" förra veckan. Jag anser att jag inte behöver gå dit mer och säger detta. Hon säger: "Men det är alltid bra om man kan avsluta detta ordentligt så jag tycker att vi bokar in en gång till". Ok, säger jag

Var hos barnmorskan för att få nya P-piller idag. Jag frågade lite om andra preventivmedel och vi pratar lite om detta. Jag säger sen att "Nej, jag tar nog P-piller iallafall".. Då säger hon: "Vi kan ju göra såhär att jag skriver recept åt dig i ett år men du hämtar ut ett halvår i taget om du vill byta. De kostar nästan 500kr om året och i halvåret kostar de 290kr. Ja, ok säger jag.

När jag väl ska betala mina P-piller på apoteket står det 334kr. Jag säger att "barnmorskan sa att de kostar 290kr." Kvinnan svarar att då gav hon dig en gammal prisuppgift. "Aha, ok" säger jag och betalar 334 spänn för ett halvår när det kostar ca 480kr/år.

VARFÖR ÄR JAG SÅ MESIG!!???!! Jag måste lära mig att säga ifrån och säga "NEJ" när jag inte håller med eller inte vill.. Varför ska det vara så himla svårt??

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja varför är det så egentligen!? Det borde vara det enklast i världen men ändå är det så jäkla svårt.

2008-03-12 @ 18:40:40
URL: http://tjohalia.se
Postat av: helen

idag var jag också på ungdomsmottagningen och skulle hämta p-piller. kl 8:10 hade jag tid, när klockan var 8:25 hade jag fortfarande inte fått hjälp och kikar lite efter personalen, ser att flera sitter i ett rum och har fika/morgonmöte. inte vill jag rusa in där så jag låter dom se mig och sen sätter jag mig igen. 8:30 kom en skolklass och då kom personalen, då bad frågade jag vad som hände med min tid, att min kille sitter i bilen där ute och väntar på mig och att vi båda blir sena till jobbet för jag skulle ju vart klar vid detta laget och jag har inte ens fått komma in. då var jag så irreterad men ändå nervös, tycker inte om att ställa till scener och gnälla..

men på tal om det där med p-piller, en gång löste jag ut för ett år och efter bara 2-3 månader fick jag blödningar när jag inte skulle ha det.. hade ätit den p-piller sorten några år men fick byta, då tyckte jag det var dumt att jag hade köpt så många månader för mycket. nu tar jag alltid 6 månader i taget för man vet ju inte.. men visste inte att det var olika summor för 6 mån mot 12 mån.

2008-03-12 @ 21:25:11
Postat av: Anna

hej sötnos.
Jag pluggar till skiftledare :) ska till sthlm på kurs i en vecka nu i slutet av mars ! :) så jag har en pärm på ca. 150 sidor och annat som jag skall kunna utantill, så jag har en massa att göra och kunna innan dess. ja han är så stor nu lilla killen. Han växer så det kanakar. när får man komma och hälsa på er i det fina huset ? :) vilka fina bilder du lägger upp också. Ha en bra kväll. Puss puss vännen.

2008-03-12 @ 22:17:45
URL: http://newhill.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja ibland är det svårt att säga nej, även om det borde vara lätt. Det borde vara enkelt att säga precis vad man tycker och tänker, men det är inte alltid det. Jag har haft svårt för att säga nej, men har tack vare min sambo blivit mycket bättre på att säga nej och säga vad jag tycker. Man måste tänka på sig själv och vad man själv vill. Man kan inte alltid vara alla till lags. Och speciellt inte om man inte själv vill egentligen. För man ska göra det som känns rätt för en själv. Jag vet att det inte är lätt, men man vinner själv i längden på det. Du ska leva ditt liv som du vill, inte som någon annan vill. Ha en bra dag!

2008-03-13 @ 10:06:44
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0