Trollhassel

Hur har ni haft det i helgen? Själv har jag haft en väldigt avslappnande helg. Men vad spelar det för roll? Jag kan ju ändå inte gnälla över att jag ska till jobbet imorgon vilket jag önskar att jag kunde. Igår var jag på fest. Det var trevligt och jag drack lite.. Men jag stannade inte hela kvällen. Jag dricker nästan aldrig alkohol. Jag ljuger inte om jag säger att jag dricker ca 5 gånger om året. Jag tycker sällan att det är gott och jag gillar inte vad den gör med mig. Och jag gillar inte vad den gör med andra, det är alltid problem (det är inte ofta jag stöter på folk som kan dricka med måtta). Nu får jag väl en hel hög med sura miner men det är så jag tycker. Det finns för många runtomkring som har problem med alkohol.

Jaja.. jag skulle kunna utveckla det där mycket mer. Skulle kunna skriva en uppsats om det. Men det vill jag skona er från =)

Jag har bara tagit det lugnt idag. Imorgon har jag lite att göra, trots att jag är "ledig".

♦ Köra till soptippen och tömma säckar från trädgårdsrensningen
♦ Åka och hämta böcker på Akademibokhandeln
♦ Ringa och avboka tid hos läkaren
♦ Ringa och boka tid hos annan typ av läkare
♦ Ringa på några jobb
♦ Tvätta bilen
♦ Städa

Tog lite kvistar från trollhasselbusken efter att vi beskärt den.. De är lite charmiga de där grenarna. Kan man utveckla detta tros? Kanske spreja grenarna i någon trevlig färg eller/och pynta dem inför påsken?
Karlsson älskar vår trollhassel och tycker att vi ska fixa utebelysning som lyser upp den. Bra idé! Han börjar utveckla sitt sinne för inredning/design =)


image488

image489

Kommentarer
Postat av: jenny

Här har det varit en lugn helg, synd bara att den går så fort. Lyckost dig som är ledig imorgon.
Trosshassel är verkligen fint & man kan ju pynta den med allt möjligt beroende på årstid.Ideen med belysningen var smart:) Kram/jenny

2008-03-09 @ 18:51:06
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Sandra

Så fint det blev med trollhasseln! Funderar om jag ska skaffa en snygg vas och ha det på våran byrå, behöver något med höjd :) Kram Sandra

2008-03-09 @ 19:01:01
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Mia

Trollhassel är så fint! Det vill jag ha i min trädgård den dagen man får hus :-) Det vart jättefint!

2008-03-09 @ 19:11:46
URL: http://www.smultronkyzzar.blogg.se
Postat av: helen

hej hej! hur ser trollhasselbusken ut? jag tycker det är så roligt när du visar upp hemmet och inspirationsbilder, fota gärna lite i trädgården nu när den börjar komma till sin rätt med grönskande växter och blommor =) jag laddade ner det där sketch up programmet som du har använt men tusans också, jag var inget vidare på det fastän att det kom upp en sådan ruta med hur man kan gå till väga. kan du inte ge en liten lektion med instruktioner? hur man skapar rummet och väggar, hur man får in möbler... osv.... bara grundläggande. det verkar ju vara väldigt bra när man som du kan "göra rummen" innan man gör dom på riktigt. kramar!

2008-03-09 @ 20:13:51
Postat av: Malin Inspiration & design

Claddes inredning; Haha, jag kände samma. Tänkte att om det ändå hade funnits en sådan lampa eller gardiner osv. :) Är så sugen på popcorn nu, var en månad sedan jag åt det nu. Innan åt jag det varje Fredag & Lördag. Så det ska bli riktigt mumsigt! Vad fiiint det var med trollhasselgrenen!!! Kramen

Postat av: Johanna

Va fint! Skulle nog bli snyggt med ljus i dem!

2008-03-10 @ 09:18:15
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: anna

hej
hittade din blogg av en slump, gu va mycket roliga tips, inspiration o ideer ja fick, tack! jätteroligt! ska kolla vidare bland gamla inlägg senare tänkte ja. Ville bara säga d iaf... =D
take care!

2008-03-10 @ 12:00:39
Postat av: Sofie

Har precis hittat hit, vilken fin blogg du har :) Snyggt med trollhassel :) Och härlig färg på lotuslyktorna! Kram, Sofie

2008-03-10 @ 12:54:38
URL: http://syssla.blogg.se
Postat av: MO

Trollhassel är jättefint, precis som det är, eller kan man säkert pynta till det lite...vårt träd dog när vi flyttade på det...snyft, o jag tog inte ens tillvara på grenarna..vad tänkte jag på??? Håller med om alkholtänket...dricker nog inte ens fem ggr om året, gillar inte vin, o inte öl heller, cider går bra men är ganska sött...nej jag hoppar gärna över det, ha de bra, kram

2008-03-10 @ 15:22:26
URL: http://www.medaljongen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0